صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در سومین روز برگزاری رویداد روایت شهر، کارگاه انتقال تجربه با حضور «هادی حاجتمند» کارگردان سینما در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در سومین روز برگزاری رویداد روایت شهر، کارگاه انتقال تجربه و با موضوع «تجربه سینماگری در مشهد» با حضور «هادی حاجتمند» کارگردان سینما برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حاجتمند به مشکلات فیلمسازی در شهر‌هایی به جز تهران اشاره کرد و گفت: بر مبنای تجربه شخصی ه داشته ام، فیلمسازی در هر شهری به جز تهران، مشکلاتی دارد که تقریبا این مشکلات را در هر جا می‌توان یافت.

وی افزود: مهمترین مسئله در این موضوع است که در فضای غیر از تهران، چیزی به اسم بودجه منطقی ساخت فیلم سازی حرفه‌ای تعریف نشده است و از اینرو، باید با بودجه‌هایی فیلم ساخت که به صورت منطقی، فیلمسازی با آن غیرطبیعی و دشوار و حتی غیرممکن است.

حاجتمند خاطرنشان کرد: دومین موضوع در این زمینه، موضوع عوامل ساخت فیلم اعم از عوامل انسانی و عوامل فنی است. از آنجایی که در شهرستان‌ها و نقاطی به جز تهران معمولا تعداد فیلم‌های ساخته شده بسیار کم است، عوامل و خصوصا عوامل انسانی تولید، یا دچار فرسودگی و رخوت هستند و یا این که رشدی بادکنکی دارند و این تصور را دارند که ما کار خود را بلدیم و کسی نیست که با او همکاری کنیم.

حاجتمند خاطرنشان کرد: البته کار سینمایی در تهران هم غیرممکن نیست. اما دشواری‌هایی که در مسیر وجود دارد وصبر و استقامتی که در این مسیر نیاز است، باید به مراتب خیلی بیشتر باشد.

وی در ادامه به پاسخ به پرسش‌های مخاطبان درباره تجربیات مختلف فیلمسازی خود پرداخت و از برخی از تجربیات خود درباره ساخت مجموعه‌هایی نظیر «بچه زرنگ» و نیز سریال «بیست کووید» که مراحل فیلمبرداری خود را در مشهد طی می‌کند، سخن گفت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.