صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تحریم‌ها آمریکا علیه سوریه ادامه خواهد داشت

  • کد خبر: ۱۸۰۷۲۱
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت اعلام کرد: تحریم های آمریکا حداقل تا زمانی که پیشرفت ملموس و قابل اندازه گیری به سمت راه حل سیاسی در سوریه حاصل نشود، ادامه خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل که اکنون رئیس دوره‌ای شورای امنیت است، روز چهارشنبه به وقت محلی (۲۳ آگوست/ اول شهریور ماه) در نشست شورای امنیت در مورد تحولات سیاسی سوریه افزود: با گذشت بیش از ۱۲ سال از آغاز انقلاب سوریه، برخی می‌خواهند وانمود کنند که درگیری پایان یافته است. اما مردم سوریه همچنان از واقعیت‌های روزانه مانند حملات هوایی، حملات موشکی، شکنجه و بازداشت، و محرومیت از کمک‌های بشردوستانه رنج می‌برند.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت در تداوم خصومت واشنگتن با دولت بشار اسد، به او تاخت و بدون اشاره به نقش کشورش افزود: درگیری سوریه بی ثباتی را در سراسر منطقه تشدید می‌کند. میلیون‌ها نفر نمی‌توانند به خانه‌های خود بازگردند. حکومت سوریه قاچاق مواد مخدر را تسهیل می‌کند.

سفیر آمریکا بار دیگر دولت اسد را متهم و اضافه کرد: این هفته، ما دهمین سالگرد یکی از وحشتناک‌ترین رویداد‌های اخیر را گرامی داشتیم. حکومت اسد ده سال پیش بمب‌های حامل گاز اعصاب مرگبار سارین را به سمت منطقه غوطه دمشق شلیک کرد. این حمله بیش از ۱۴۰۰ نفر را کشت و تعداد زیادی را مجروح کرد.

وی افزود: نابرابری‌های جنسیتی، قوانین تبعیض آمیز و بی عدالتی‌های اجتماعی چالش‌هایی را که زنان سوریه با آن روبرو هستند تشدید می‌کند. ما از همه طرف‌های درگیری در سوریه می‌خواهیم که به محدودیت‌های زنان پایان دهند و به آموزش، حقوق قانونی، اسناد مدنی و سوابق ارثی دسترسی برابر بدهند.

گرینفیلد ادامه داد: همچنین حکومت اسد باید اقدامات لازم را برای بهبود زندگی مردم سوریه از جمله جوانترین و آسیب پذیرترین جمعیت سوریه انجام دهد. میلیون‌ها کودک در سراسر سوریه از تحصیل بازمانده‌اند و آن‌ها را در معرض خطر تبدیل شدن به کودکان کار، ازدواج زودهنگام و اجباری قرار گرفته اند.

سفیر آمریکا ادامه داد: تا زمانی که شرایط بهبود نیابد، بازگشت امن و با عزت آوارگان امکان پذیر نخواهد بود. سوری‌ها تا زمانی که در خطر فراخواندن به ارتش سوریه، بازداشت ناعادلانه، شکنجه و ناپدید شدن اجباری باشند، باز نخواهند گشت. موارد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که به سوریه بازگشته اند، مورد آزار و اذیت یا بدتر از آن قرار گرفته اند.

وی گفت: ما از تأسیس نهاد مستقل تحقیق در خصوص مفقودین در سوریه توسط مجمع عمومی سازمان ملل برای کمک به روشن شدن سرنوشت و محل نگهداری حداقل ۱۵۵ هزار سوری مفقود و بازداشت شده استقبال می‌کنیم. امیدواریم همه طرف‌های درگیر در این نهاد مهم جدید مشارکت کنند.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت تصریح کرد: ما مجدداً از همه طرف‌های درگیر درخواست می‌کنیم تا افرادی را که به‌طور خودسرانه بازداشت شده‌اند آزاد کنند، دسترسی سازمان‌های حقوق بشری را به بازداشتگاه‌ها و کسانی که در آن‌ها هستند تامین کنند و اطلاعات مربوط به مفقودان را با خانواده‌ها به اشتراک بگذارند.

سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا به ترویج پاسخگویی در مورد سوء استفاده‌های رژیم، از جمله با اعمال و اجرای تحریم‌ها علیه کسانی که مستحق آن هستند، ادامه خواهد داد. تحریم‌های ایالات متحده حداقل تا زمانی که پیشرفت ملموس و قابل اندازه گیری به سمت راه حل سیاسی حاصل نشود، ادامه خواهد داشت.

سفیر دولت جو بایدن در عین حال ادعا کرد: تاکید می‌کنم تحریم‌های ما کمک‌های بشردوستانه را هدف قرار نمی‌دهد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.