صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مردم افغانستان برای شرکت خودروی ساخت این کشور در نمایشگاه بین المللی قطر ۱۰۰ هزار دلار کمک کردند.

شهرآرانیوز - محمدرضا احمدی، طراح اولین خودروی ساخت افغانستان، در صفحه فیس‌بوک خود از آغاز سفرش با هدف شرکت در نمایشگاه خودروی قطر خبر داده است.

او در ادامه نوشته است که بالاخره می‌توانم بگویم که به کمک شما مردم سفر خود را آغاز کردیم و برای این سفر نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار آمریکا کمک جمع‌آوری شد و همه چیز آماده است تا برویم و جایگاه خود را بدست بیاوریم.

رضا احمدی چندی پیش از مردم افغانستان خواسته بود که با حمایت از تیم آن‌ها شرایط حضور اولین خودروی ساخت افغانستان را در نمایشگاه خودروی قطر فراهم کنند.

نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو (GIMS) به طور سنتی بزرگ‌ترین رویداد سالانه صنعت خودرو در اروپا است که برگزار کنندگان این نمایشگاه توانسته‌اند قرار داد جدیدی را با بخش صنعت و گردشگردی کشور قطر منعقد کنند که طی آن به صورت دو سال یک بار این نمایشگاه خودرو در دوحه برگزار شود.

این نمایشگاه از ۵ تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳ در دوحه برگزار می‌شود. این رویداد همزمان با مسابقات جایزه بزرگ فرمول ۱ قطر ۲۰۲۳ در دوحه در تاریخ ۸ اکتبر برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود یکی از محبوب‌ترین نمایشگاه‌های قطر در سال ۲۰۲۳ باشد.

محمدرضا احمدی از مهاجران افغانستانی ساکن ایران بود که تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه صنعتی اصفهان رها کرد و برای تحقق رویایش که ساخت یک خودروی ملی در افغانستان بود به کشورش بازگشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.