صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

براساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش

مدارس نباید به دانش‌آموزان پیک نوروزی بدهند

  • کد خبر: ۱۸۱۰۹
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: با توجه به دستورالعمل وزارت‌خانه، مدارس نمی‌توانند پیک و دفترچه‌ایی منتشر کنند و برنامه‌های مدرسه جنبه پیشنهادی داشته و اجباری نیست.
تکتم جاوید- دکتر قاسمعلی خدابنده تاکیدکرد: پیک نوروزی درچند سال آخر به تکلیف خانواده‌ها تبدیل شده‌بود که دانش‌آموزان در روز و شب آخر تعطیلات، با کمک خانواده آن را پرمی‌کردند  و درراستای ارتقاء کیفیت آموزش کاربردی نداشت. ازسوی دیگر نه تنها هزینه‌ایی به خانواده و مدرسه بلکه  استرس و اضطرابی را به دانش‌آموز تحمیل می‌کرد.
وی با اشاره به حذف پیک نوروزی در سال جاری اضافه کرد: باتوجه به رویکرد آموزش و پرورش در دو یا سه سال گذشته امسال هم پیک نوروزی در تعطیلات توزیع نخواهدشد و تکلیفی در ایام عید نخواهیم‌داشت.
خدابنده در عین حال خاطرنشان کرد:  دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی از فرصت تعطیلات دوهفته نوروزی می‌توانند برای تقویت پایه‌های خوانش و نگارش خود استفاده کنند. کتاب‌های داستان را خوانده و خلاصه‌نویسی کنند، اگر سفری در ایام نوروز دارند سفرنامه و زیارت‌نامه بنویسند  که هم جنبه دیداری  از محیط اطراف و هم توانایی نگارش را در خود تقویت کنند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.