زلزله فاریاب کرمان را لرزاند (۱۹ شهریور ۱۴۰۴) فوت ۶۵۶ نفر در تصادفات ۱۷ روز ابتدایی شهریور در جاده‌های کشور یک میلیون دوز واکسن آنفلوانزا توزیع شد | قیمت واکسن وارداتی چقدر است؟ فساد جدید کشف شده در حوزه واردات تلفن همراه | جا زدن آیفون بجای شیائومی آیا مدارس در مهر ماه غیر حضوری آغاز خواهند شد؟ افزایش ۳۲ تا ۴۵ درصدی مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی ابلاغ شد انسولین «نوورپید» در مشهد پیدا نمی‌شود | دیابتی‌های مشهدی، قربانی داروخانه‌های منتخب مجروحیت ۲ جنگلبان در حمله به پاسگاه یگان حفاظت منابع طبیعی در اسالم انتقاد‌ها از رواج «تولد در تاریخ رُند» در کشور | نرخ سزارین در ایران بالاست پیش بینی آب و هوا در ۱۹ شهریور ۱۴۰۴ | کاهش دما در نوار شمالی کشور نوشابه خطر ابتلا به کبد چرب را ۴ برابر افزایش می‌دهد شهادت مامور پلیس در یک مزرعه کشت خشخاش در خوزستان (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) آیا خبر عفو تتلو صحت دارد؟ | واکنش وکیل امیرحسین مقصودلو به شایعات (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) «مشهد مهربان» امسال در خدمت دانش‌آموزان محروم خراسان رضوی شکایت از باغ‌وحش ارم پس از تلف‌شدن توله شیر امیرعلی اکبری (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) ترافیک فوق‌سنگین در جاده چالوس | محورهای فیروزکوه، هراز و آزادراه قزوین - رشت را انتخاب کنید (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) زلزلۀ نسبتا شدید حوالی بندر چارک هرمزگان و جزیره کیش را لرزاند + جرئیات (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی مطرح کرد: مشهد درگیر فرونشست | تهدیدی جدی برای زیرساخت‌های حیاتی زباله، مهم‌ترین معضل زیست محیطی طرقبه و شاندیز تلاش حداکثری وزارت آموزش و پرورش ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل تأکید وزارت آموزش و پرورش بر حذف نگاه تجاری در مدارس غیردولتی هشدار مرکز اطلاعات مالی به موسسات خیریه | خیریه‌ها ممکن است در معرض فساد قرار گیرند پلیس فتا هشدار داد: کلاهبرداری با نام سود سهام عدالت تعیین وضعیت استخدام حدود ۲۰ معلم نهضتی و پیش دبستانی تا هفته آینده (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) اعتراض جمعی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان به مصوبه سقف سنی پذیرش دانشجومعلمان گلایه مندی مردم مشهد از نحوه پاسخ گویی سامانه ۱۲۲ | انتظار پشت خط آبفا کلیاتی در مورد انرژی و مواد مغذی مورد نیاز کودکان ۱ تا ۲ ساله اهواز همچنان غرق در دود ناشی از آتش‌سوزی هوالعظیم | مسئولان اقدام مؤثری نکردند
سرخط خبرها

موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت، بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند

  • کد خبر: ۱۸۱۷۴
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت، بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا نظام‌هایی هستند که به سمت تمرکز زدایی رفته اند و این نظام‌ها از بخشنامه‌گرایی و تصمیم‌گیری مرکزی کاسته و بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند و در امر تعلیم و تربیت هم موفق‌تر بوده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح اولین مجلس دانش آموزی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور به شکل مجازی و واقعی در مشهد افزود: بیشترین سازمان اداری و تعداد کارمند در نظام اداری کشور در خدمت نظام تعلیم و تربیت هستند ولی تعلیم و تربیت با نگاه صرف رسمی و دولتی پیشرفت نخواهد کرد و نیاز به استفاده از مشارکت تمام ارکان تعلیم و تربیت وجود دارد.



وی ادامه داد: کاهش تمرکز زمانی اتفاق می‌افتد که همه ارکان در امر تعلیم و تربیت دخیل باشند و هر چه مشارکت همه اضلاع آموزش و پرورش یعنی معلمان، مدارس، اولیاء، دستگاه ها، خیرین، آموزش استان‌ها و مناطق بیشتر باشد آموزش و پرورش موفق‌تر خواهد بود.

 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور محصول اصلی نظام آموزش و پرورش را دانش آموزان دانست و گفت: محصول واقعی نظام و تعلیم و تربیت باید پرورش دانش آموزان تمام ساحتی باشد که در تمامی عرصه‌ها رشد کرده باشند.



حسینی افزود: یکی از اقدامات دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقرار آموزش و پرورش استثنایی بود و هم اکنون بیش از ۱۵۲ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در هزار و ۶۰۰ آموزشگاه، ۱۴ هزار آموزشگاه پذیرا و ۵۰۰ مدرسه پشتیبان در حال تحصیل هستند.


وی ادامه داد: در آموزش و پرورش استثنایی، برنامه تعلیم و تربیت از  مدرسه‌ محوری به کلاس محوری و فرد محوری سوق داده شده است و گسترش مدارس تلفیقی و فراگیر با داشتن برنامه برای تک تک افراد از جمله برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است.


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  گفت: راه‌اندازی پارلمان مجازی معلمان، طرح جام، نظام تصمیم‌گیری از کف تا ستاد، پارلمان مشورتی اولیاء، مشارکت صاحبنظران در کارگروه کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی از جمله طرح‌های مشارکت جویانه در آموزش و پرورش استثنایی است.



حسینی افزود: هدف از تمامی مشارکت‌ها و طرح‌های مشارکت جویانه کمک به تعلیم و تربیت آینده‌سازان است و رکین‌ترین رکن آموزش و پرورش دانش آموزان هستند و لذا باید آنان بلافاصله در تمامی ارکان مشارکت داده شوند.

 

وی با اشاره به انتخابات امروز ادامه داد: ۶۲ دانش آموز منتخب از ۳۲ استان کشور به عنوان نمایندگان دانش آموزان با نیازهای ویژه در قالب دو مجلس واقعی و مجلس مجازی دانش آموزان استثنایی فعالیت خواهند کرد.

 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: همچنین دو دانش آموز از این مجالس نیز به انتخاب بقیه اعضاء جهت عضویت در مجلس کشوری دانش آموزان عادی معرفی خواهند شد.

 

حسینی افزود: مشارکت دانش آموزان در مجلس دانش آموزی مشارکتی واقعی، نظام مند و مستمر است و مجلس دانش آموزی باید دنبال چنین مشارکتی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->