پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۴) | از فردا، هوای مشهد خنک می‌شود درگیرشدن ۲۱ استان کشور، از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی تاکنون | به حدود ۱۰۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) آمادگی کامل نظام سلامت در شرایط جنگی مدیریت اقامت و خروج زائران خارجی مشهد، در دستور کار ستاد شرایط اضطراری خراسان رضوی با کمک بسیج ناحیه یک عمار مشهد اجیرشدگان یک زن برای انتقام‌گیری دستگیر شدند پیگیری شهرآرا برای آزمون‌های لغو شده | خانواده‌ها نگران برگزاری آزمون‌ها نباشند مراقب چشم‌ها در برابر موج انفجار باشید داروخانه‌ها طبق روال معمول در حال ارائه خدمات به مردم هستند تأکید مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌ زیست تهران بر حفظ منابع حیاتی اطلاعیه جدید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درباره نحوه برگزاری امتحانات (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) دستور به دادستان‌های کشور برای برخورد شدید و عبرت‌آموز با جاسوسان رژیم صهیونیستی شهادت ۳ تن از همکاران شاغل و بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی در حملات رژیم صهیونیستی وام ۵۰ میلیون تومانی به حساب ۲ هزار و ۲۹۰ بازنشسته خراسانی واریز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) مهمان‌نوازی مشهدی‌ها در روز‌های سخت اهمیت ورزش زیاد در جوانی برای کنترل فشار خون در میانسالی وضعیت ذخیره دارویی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطلوب است بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) واکنش سازمان غذا و دارو به شایعه کمبود دارو‌های پیوند عضو بیمار مرگ مغزی ساکن تربت‌جام جان ۴ نفر را نجات داد (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) آتش‌سوزی سه نفتکش در دریای عمان + عکس مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۴ تمدید شد حمله مستقیم رژیم صهیونیستى به تیم هاى امدادى هلال احمر در حین عملیات | احتمال شهادت ٢ امدادگر اولویت در برنامه‌ریزی امتحانات، آرامش روان دانش‌آموزان است جزئیات اصابت پرتابه به آزادراه تهران-قم آزمون‌های ورودی مقطع متوسطه دوم در البرز به تعویق افتاد امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی حضوری شد سامانه‌های ۱۴۸۰ و ۱۲۳، آماده حمایت روانی از مردم در شرایط جنگی مدارس مشهد و خراسان رضوی آماده اسکان اضطراری در شرایط بحرانی هستند توصیه های حیاتی برای بیماران قلبی در شرایط بحرانی
سرخط خبرها

موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت، بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند

  • کد خبر: ۱۸۱۷۴
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت، بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا نظام‌هایی هستند که به سمت تمرکز زدایی رفته اند و این نظام‌ها از بخشنامه‌گرایی و تصمیم‌گیری مرکزی کاسته و بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند و در امر تعلیم و تربیت هم موفق‌تر بوده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح اولین مجلس دانش آموزی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور به شکل مجازی و واقعی در مشهد افزود: بیشترین سازمان اداری و تعداد کارمند در نظام اداری کشور در خدمت نظام تعلیم و تربیت هستند ولی تعلیم و تربیت با نگاه صرف رسمی و دولتی پیشرفت نخواهد کرد و نیاز به استفاده از مشارکت تمام ارکان تعلیم و تربیت وجود دارد.



وی ادامه داد: کاهش تمرکز زمانی اتفاق می‌افتد که همه ارکان در امر تعلیم و تربیت دخیل باشند و هر چه مشارکت همه اضلاع آموزش و پرورش یعنی معلمان، مدارس، اولیاء، دستگاه ها، خیرین، آموزش استان‌ها و مناطق بیشتر باشد آموزش و پرورش موفق‌تر خواهد بود.

 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور محصول اصلی نظام آموزش و پرورش را دانش آموزان دانست و گفت: محصول واقعی نظام و تعلیم و تربیت باید پرورش دانش آموزان تمام ساحتی باشد که در تمامی عرصه‌ها رشد کرده باشند.



حسینی افزود: یکی از اقدامات دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقرار آموزش و پرورش استثنایی بود و هم اکنون بیش از ۱۵۲ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در هزار و ۶۰۰ آموزشگاه، ۱۴ هزار آموزشگاه پذیرا و ۵۰۰ مدرسه پشتیبان در حال تحصیل هستند.


وی ادامه داد: در آموزش و پرورش استثنایی، برنامه تعلیم و تربیت از  مدرسه‌ محوری به کلاس محوری و فرد محوری سوق داده شده است و گسترش مدارس تلفیقی و فراگیر با داشتن برنامه برای تک تک افراد از جمله برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است.


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  گفت: راه‌اندازی پارلمان مجازی معلمان، طرح جام، نظام تصمیم‌گیری از کف تا ستاد، پارلمان مشورتی اولیاء، مشارکت صاحبنظران در کارگروه کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی از جمله طرح‌های مشارکت جویانه در آموزش و پرورش استثنایی است.



حسینی افزود: هدف از تمامی مشارکت‌ها و طرح‌های مشارکت جویانه کمک به تعلیم و تربیت آینده‌سازان است و رکین‌ترین رکن آموزش و پرورش دانش آموزان هستند و لذا باید آنان بلافاصله در تمامی ارکان مشارکت داده شوند.

 

وی با اشاره به انتخابات امروز ادامه داد: ۶۲ دانش آموز منتخب از ۳۲ استان کشور به عنوان نمایندگان دانش آموزان با نیازهای ویژه در قالب دو مجلس واقعی و مجلس مجازی دانش آموزان استثنایی فعالیت خواهند کرد.

 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: همچنین دو دانش آموز از این مجالس نیز به انتخاب بقیه اعضاء جهت عضویت در مجلس کشوری دانش آموزان عادی معرفی خواهند شد.

 

حسینی افزود: مشارکت دانش آموزان در مجلس دانش آموزی مشارکتی واقعی، نظام مند و مستمر است و مجلس دانش آموزی باید دنبال چنین مشارکتی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->