کاهش مصرف آب در مشهد، نتیجه اقدامات فرهنگی موثر است مسمومیت ۶ عضو یک خانواده با گاز مونوکسید کربن در نزدیکی مشهد (۲ آذر ۱۴۰۳) ۸ محصول غیرمجاز آرایش چشم اعلام شد برخی جاده‌های خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲ آذر ۱۴۰۳) آیا میتوان با زن مبتلا به ایدز ازدواج کرد؟ پروازهای ایران‌ایر به فرودگاه استانبول روزانه شد جزییات حادثه سقوط آسانسور یک ساختمان مسکونی در خیابان قائم مشهد واژگونی خودرو در بجستان خراسان رضوی یک کشته برجای گذاشت (۲ آذر ۱۴۰۳) دستگیری ۳۸۶ متهم به سرقت در اجرای طرح اقتدار امنیت اجتماعی در مشهد زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد تلاش‌های ماندگار استاد باقرزاده در توسعه دانشگاه فردوسی و رفاه دانشجویان اختصاص ۲.۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سیستان و بلوچستان آخرین اخبار از تأثیر معدل در کنکور توصیه‌هایی برای محافظت در برابر آلودگی هوا واژگونی خودرو در بولوار وکیل‌آباد مشهد بدون مصدوم و محبوس تنها نشانه پوکی استخوان «شکستگی» است ستاد حقوق بشر به تصویب قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه ایران اعتراض کرد اختلافات مالی بین ۳ دوست در تهران منجر به قتل شد شمارش معکوس برای روشن‌شدن تنور نانوایی در محله عمار یاسر مشهد اعترافات مردی که همسرش را با کلنگ در مشهد به قتل رساند + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، یکم آذر ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در غالب نقاط استان نگرانی وزیر بهداشت از روند نزولی زادوولد در کشور | ثبت کمتر از یک میلیون تولد در سال ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی فعلاً بیمه تکمیلی ندارند! (یکم آذر ۱۴۰۳) | لطفاً بیمار نشوید انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه لبنان در ایران تأکید معاون وزیر نیرو بر ضرورت اعمال مدیریت مصرف آب در مشهد افزایش مرگ‌ومیر ناشی از «هاری» در ایران کمبود برخی تجهیزات پزشکی در مشهد که حیات بیمار را به خطر می ‎اندازد ظفرقندی: موافق درمان رایگان سالمندان بالای ۶۵ سال نیستم رمزگشایی از صد‌ها پرونده سرقت در روزهای اخیر | دستگیری ۳۴۱ سارق، کلاهبردار و مالخر اهمیت سرمایه‌گذاری در تحقیقات و فناوری برای رشد علمی ایران| چرا جایگاه علمی‌مان را از دست دادیم؟
سرخط خبرها

موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت، بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند

  • کد خبر: ۱۸۱۷۴
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت، بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا نظام‌هایی هستند که به سمت تمرکز زدایی رفته اند و این نظام‌ها از بخشنامه‌گرایی و تصمیم‌گیری مرکزی کاسته و بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند و در امر تعلیم و تربیت هم موفق‌تر بوده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح اولین مجلس دانش آموزی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور به شکل مجازی و واقعی در مشهد افزود: بیشترین سازمان اداری و تعداد کارمند در نظام اداری کشور در خدمت نظام تعلیم و تربیت هستند ولی تعلیم و تربیت با نگاه صرف رسمی و دولتی پیشرفت نخواهد کرد و نیاز به استفاده از مشارکت تمام ارکان تعلیم و تربیت وجود دارد.



وی ادامه داد: کاهش تمرکز زمانی اتفاق می‌افتد که همه ارکان در امر تعلیم و تربیت دخیل باشند و هر چه مشارکت همه اضلاع آموزش و پرورش یعنی معلمان، مدارس، اولیاء، دستگاه ها، خیرین، آموزش استان‌ها و مناطق بیشتر باشد آموزش و پرورش موفق‌تر خواهد بود.

 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور محصول اصلی نظام آموزش و پرورش را دانش آموزان دانست و گفت: محصول واقعی نظام و تعلیم و تربیت باید پرورش دانش آموزان تمام ساحتی باشد که در تمامی عرصه‌ها رشد کرده باشند.



حسینی افزود: یکی از اقدامات دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقرار آموزش و پرورش استثنایی بود و هم اکنون بیش از ۱۵۲ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در هزار و ۶۰۰ آموزشگاه، ۱۴ هزار آموزشگاه پذیرا و ۵۰۰ مدرسه پشتیبان در حال تحصیل هستند.


وی ادامه داد: در آموزش و پرورش استثنایی، برنامه تعلیم و تربیت از  مدرسه‌ محوری به کلاس محوری و فرد محوری سوق داده شده است و گسترش مدارس تلفیقی و فراگیر با داشتن برنامه برای تک تک افراد از جمله برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است.


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  گفت: راه‌اندازی پارلمان مجازی معلمان، طرح جام، نظام تصمیم‌گیری از کف تا ستاد، پارلمان مشورتی اولیاء، مشارکت صاحبنظران در کارگروه کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی از جمله طرح‌های مشارکت جویانه در آموزش و پرورش استثنایی است.



حسینی افزود: هدف از تمامی مشارکت‌ها و طرح‌های مشارکت جویانه کمک به تعلیم و تربیت آینده‌سازان است و رکین‌ترین رکن آموزش و پرورش دانش آموزان هستند و لذا باید آنان بلافاصله در تمامی ارکان مشارکت داده شوند.

 

وی با اشاره به انتخابات امروز ادامه داد: ۶۲ دانش آموز منتخب از ۳۲ استان کشور به عنوان نمایندگان دانش آموزان با نیازهای ویژه در قالب دو مجلس واقعی و مجلس مجازی دانش آموزان استثنایی فعالیت خواهند کرد.

 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: همچنین دو دانش آموز از این مجالس نیز به انتخاب بقیه اعضاء جهت عضویت در مجلس کشوری دانش آموزان عادی معرفی خواهند شد.

 

حسینی افزود: مشارکت دانش آموزان در مجلس دانش آموزی مشارکتی واقعی، نظام مند و مستمر است و مجلس دانش آموزی باید دنبال چنین مشارکتی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->