صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش قیمت لوازم التحریر در آستانه سال جدید تحصیلی موجب شده است تا خانواده‌ها برای راهی کردن فرزندان خود حداقل از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان تا ۳ میلیون تومان دست به جیب شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق روال هرساله شهریور ماه، جنب و جوش و شور خرید لوازم التحریر در بازار نوشت‌افزار دیده میشود. اما تماس‌ها و پیام‌های متعدد با شهرآرانیوز مبنی بر افزایش قیمت انفجاری لوازم التحریر در بازار توجه ما را به این مسئله جلب کرد. همین مسئله باعث شد سری به بازار بزنیم تا از واقعیت بازار و شرایط فعلی و توان خرید مردم گزارشی تهیه کنیم.

در مراجعه حضوری به فروشگاه‌های لوازم التحریر با کسادی نسبی بازار و کم توانی مردم در خرید لوازم التحریر مواجه شدیم و آنچه که به نظر میرسید تاثیر مستقیم تورم و افزایش نرخ ارز نسبت به سال گذشته بر کالا‌های  مورد نیاز دانش آموزان است.

رئیس اتحادیه کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد پیش از این گفته بود: لوازم‌التحریر در سال جاری بین ۲۰ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است. برآورد ذهنی من این است که تا ۵۰ درصد افت فروش داشته‌ایم و علت اصلی آن گرانی است.  

همین افزایش قیمت موجب شده است تا خانواده‌ها برای راهی کردن فرزندان خود حداقل از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان تا ۳ میلیون تومان دست به جیب شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمدص
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
وقتی معلم میگه مدادرنگی میخوای بخریدخارجیش بخریدایرانیش کیفیت نداردیک جعبه مدادرنگی ۲۴عددی شده ۳۹۰هزارتومان مردم باید چه خاکی برسون بریزم چون مجبور به خریدیم
ناشناس
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
لوازم تحریرپیشکش مسئولان سفره ماخالیه خالیه