صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی اعلام کرد که نسخهٔ الکترونیک ویراست جدید «دستور خطّ فارسی» برای استفاده در انواع آگهی‌ها به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس محمدیان، با تأکید بر این‏که خط چهرهٔ مکتوب زبان است و به‌موجب اصل پانزدهم قانون اساسی باید پیرو اصول و ضوابطی باشد تا همگان با رعایت آن‏‌ها هویت خط را تثبیت کنند و محفوظ دارند، گفت: «این دستور خط را فرهنگستان زبان و ادب فارسی با هدف درست‌نویسی‌ و حفظ و پاسداشت زبان و خط فارسی در نوشته‌ها، آگهی‌ها و آثار مکتوب منتشر کرده و نسخهٔ ابلاغی آن ویراست جدید مصوب جلسهٔ دویست‌و‌یازدهم فرهنگستان است.»

محمدیان هم‏چنین تصریح کرد: «دفتر تبلیغات و اطلاع‌‏رسانی، در راستای پاسداشت و حفظ زبان و خط فارسی و صیانت از آن و به‌منظور اجرای دقیق قانون در نوشتار رسمی تمامی آگهی‏‌های تبلیغاتی چاپی و محیطی، سَردرِ اصناف و بسته‏‌بندی کالاها، در همکاری مشترک با فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نسخهٔ الکترونیک جدید دستور خطّ فارسی را به تمامی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ کرده و نظارت لازم برای رعایت این دستور خط را نیز در اکران و انتشار طرح‌های تبلیغاتی انجام خواهد داد.»

گفتنی است که در تدوین دستور خطّ فارسی مواردی هم‏چون حفظ چهره‌ و استقلال خط، تطابق مکتوب و ملفوظ، فراگیر بودن قاعده، سهولت نوشتن و خواندن و فاصله‌گذاری‌‏ها مورد توجه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است.

منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.