صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خادمان امام رضا(ع) امسال هم طبق روال سال گذشته، حضوری پررنگ در مرز‌های مسیر زائران اربعین امام حسین(ع) دارد و یکی از مهم‌ترین این میعادگاه‌های عاشقانه، مرز دوغارون در خراسان رضوی است.

به گزارش شهرآرانیوز، مسئول اجرایی موکب آستان قدس رضوی در نقطه مرزی دوغارون با اشاره به جایگاه ویژه و خاص این منطقه جغرافیایی در میزبانی زائران اربعین کشور افغانستان اظهارکرد: این زائران برای رسیدن به گردهمایی عظیم اربعین باید از دو مرز ایران عبور کنند و خود را به این مسیر برسانند و همین موضوع سبب شده که آستان قدس رضوی نیز نگاهی جدی به خدمت‌رسانی به این زائران داشته باشد.

علی فخاری با ابراز خرسندی از سازه‌ای که در سال‌های اخیر به این منظور در محل محوطه اداره اتباع دایر شده است، افزود: در گذشته نه چندان دور مشکلات زیادی برای پذیرایی از این زائران داشتیم که خوشبختانه با ایجاد حسینیه سردار شهیدسلیمانی در این مجموعه، در سوله‌ای به مساحت هزارو ۷۰۰مترمربع، امکان اسکان بین ۳ تا ۴هزار زائر افغانستانی برای ما فراهم شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰هزار زائر افغانستانی از خدمات موکب آستان قدس رضوی در مرز دوغارون بهره‌مند شدند، ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه‌‎ای که بین کشور ایران و افغانستان به امضا رسیده است، پیش‌بینی می‌شود این حجم زائر تا ۵۰هزار نفر نیز افزایش پیدا کند.

مسئول اجرایی موکب آستان قدس رضوی در نقطه مرزی دوغارون با قدردانی از کمک‌های بنیاد کرامت رضوی به این موکب یادآورشد: خدمات موکب دوغارون شامل تهیه و توزیع صبحانه، شام، نهار، میان‌وعده و آب آشامیدنی خنک بوده و برای اسکان زائران نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: از سوی آستان قدس رضوی اقلام اساسی همچون برنج و گوشت برای طبخ غذا به موکب دوغارون ارسال شده است و به محض رسیدن نخستین گروه از زائران افغانستانی مسیر اربعین، خدمات‌رسانی لازم به آن‌ها آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.