صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اولین رویداد نانو فناوری سلامت، شیلات نوین و ارزش افزوده (نانو هک در زمینه شیلات) امروز، چهارشنبه سی بهمن ماه با حضور مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی ایران، موسسه تحقیقات شیلات، منطقه آزاد چابهار و دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بیتا مهروی، مدیر گروه نانوفناوری پزشکی و مسؤول توسعه فناوری نانوی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در تلاش هستیم ارتباط بین سلامت، فناوری نانو و شیلات را برقرار و این سه ضلع را به هم متصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولین رویداد نانو هک در زمینه کاربرد فناوری نانو سلامت در شیلات برگزار شد، گفت: هدف ما تولید محصولات مورد نیاز جامعه است. با توجه به اینکه ما از موهبت دریا در شمال و جنوب کشور برخوردار هستیم از این نعمت خدادادی بتوانیم استفاده صحیح کنیم.

مهروی افزود: این کار نیازمند ارتباط بین متخصصان مختلف در شیلات و حوزه سلامت و نانو فناوری است تا هم نیازهای کشور برطرف شود و هم زمینه اشتغال زایی و کار آفرینی فراهم شود.
 وی گفت: از همه مهمتر ارتباط بین صنعت و دانشگاه های علوم پزشکی به خصوص نانو فناوری است که در تلاش برای این کار هستیم.

مدیر گروه نانوفناوری پزشکی ادامه داد: این پیش رویداد به مدت چهار روز با حضور دانشجویان نانو فناوری، پزشکی، داروسازی و متخصصان شیلات برگزار شده و رویداد اصلی متعاقبا برگزار خواهد شد.
مهروی افزود: در این رویداد ۱۰۰ نفر ثبت نام کردند و این افراد به ۲۰ تیم ۵ نفره تقسیم می شوند.

وی اضافه کرد: این تیم ها برای رفع مشکلات شیلات ایده‌های خود را تا سه روز آینده ارائه می‌کنند. ۱۰ تیم در این مرحله برگزیده می شوند و به مرحله اصلی که با حضور سرمایه گذاران برپا می شود، حضور می یابند.
مدیر گروه نانوفناوری پزشکی افزود: شرکت کنندگان یکسری آموزش ها را می بینند و مسؤولان شیلات و سازمان منطقه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی، مشکلات و نیازهای خود را بیان می‌کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.