صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهرداری مشهد سومین شهر هوشمند در منطقه خاورمیانه است

  • کد خبر: ۱۸۲۶۰۱
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
مدیرعامل سابق سازمان فناوری و اطلاعات و ارتباطات گفت: براساس شاخص‌های اتحادیه بین اللملی مخابرات شهرداری مشهد سومین شهر هوشمند در منطقه خاورمیانه است و این سندی است که جایگاه سازمان فاوا شهرداری مشهد توانسته برای مجموعه شهرداری بیافریند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی بدیع فرخد در مراسم تکریم و معارفه مدیران شهری اظهار کرد: سازمان فاوا سازمانی است که با تمام مجموعه‌های شهرداری در ارتباط است و اهمیت این سازمان به اندازه‌ای است که اگر در انجام کاری کوتاهی کند تمام مجموعه شهرداری مختل می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه سازمان فاوا جایگاه ممتاز و برجسته‌ای درکل کشور دارد، افزود: براساس شاخص‌های اتحادیه بین اللملی مخابرات شهرداری مشهد سومین شهر هوشمند در منطقه خاورمیانه است و این سندی است که جایگاه سازمان فاوا شهرداری مشهد توانسته برای مجموعه شهرداری بیافریند.

مدیرعامل سابق سازمان فناوری و اطلاعات و ارتباطات ادامه داد:در طول خدمت سه هدف را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم که شامل پایداری سرویس، توسعه‌های متعارف و تحول است. برنامه ریزی‌های زیادی برای ایجاد تحول در سازمان داشته‌ایم. در طول فعالیت یکسری اقدامات نمادین و برخی اقدامات بنیادین و زمان بر داشته ایم. 

وی تاکید کرد: در راستای اقدامات نمادین پروژه دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت بر پایه فیبر نوری برای منازل کسب و کار‌ها فراهم کردیم. شهرداری مشهد به کمک وزارتخانه آمد و سرویس مطلوب را برای شهروندان مهیا کرد. گفتنی است که شهرداری مشهد در این اتفاق پیشرو بوده است.

بدیع خاطرنشان کرد: همچنین در طول فعالیت خود سعی کرده‌ام برای ایجاد تحول، تغییر نگرش در ذهن و قلب همکاران رقم بخورد، لازم به ذکر است مهمترین داشته‌های ما داده‌ها هستند، ٣.۵ پتا‌بایت در مجموعه شهری داریم که سرمایه هستند و در تجاری سازی‌ها اهمیت ویژه دارند و امیدوارم مدیر عامل جدید از این ظرفیت استفاده کند. 

در ادامه این مراسم مرتضی گواهی سرپرست سابق شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: با همت همکاران در این مدت کار‌های ارزشمندی انجام داده‌ام و پس از تغییرات بنیادی و ساختاری در ماهیت شرکت، هفت‌حوض تبدیل به شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد شد، بنابراین تلاش کردیم با ورود تخصصی و ایفای نقش صحیح در مدیریت شهری اقدامات موثری را در راستای آماده‌سازی در زیرساخت‌های صنعت گردشگری با هدف ایجاد درآمد‌های پایدار و بهبود زیرساخت‌ها انجام دهیم.

 وی ادامه داد: تاکنون رویداد‌های مختلفی را برگزار کرده‌ایم و در نوروز برنامه‌های عیدانه و نوروز را در منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض داشتیم. رویداد‌های پژوهش‌محور و آموزش‌محور با رویکرد توسعه گردشگری و اقتصاد و جذب سرمایه‌گذار و همچنین جشن‌های مناسبتی مختلف با هدف ایجاد نشاط مومنانه و توسعه و رونق اقتصادی را در سطح شهر برگزار کردیم. کمپین‌های ایده‌پردازی و خلاقیت را در حوزه‌های مختلف گردشگری برگزار کردیم تا از ایده‌ها و پیشنهادات آن‌ها در حوزه گردشگری استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در‌آمدی که شرکت توسعه گردشگری در این مدت داشته مساوی با درآمد ده‌سال گذشته این منطقه است. شرکت توسعه گردشگری جزو سه شرکت برتر شهرداری مشهد است. 

همچنین در این مراسم امیر رمضانی سرپرست جدید شرکت توسعه گردشگری شهرداری گفت: ضمن تقدیر و تشکر از شهردار مشهد و اعضای شورای اسلامی و آقای محمدی مقدم، گفت: باید در این مراسم از زحمات و تلاش‌های آقای گواهی قدرانی کنم و خداقوت بگویم. امیدوارم از تجربیات مختصری که در دوره مدیریت ارتفاعات جنوبی بدست آورده‌ام را با توجه به ظرفیت‌های که در این منطقه وجود دارد ضمن حفظ تلاش‌های همکاران، باعث رشد و توسعه شوم.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.