صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: پویش هم محله امام رضا (ع) امسال با مشارکت بیش از ۲۵۰ مسجد به زائران علی بن موسی الرضا (ع) در دهه آخر صفر خدمت خواهد کرد.

حجت الاسلام امیرحسین احمدنیا در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: اجرای پویش مردمی «هم محله امام‌رضا (ع)» که از سال گذشته کلید خورده است گامی موثر در ارتقا فرهنگ میزبانی از زائران رضوی در سطح استان است.

احمدنیا اظهار کرد: این قرارگاه کاملا مردمی است که با محوریت مساجد، تشکل‌های مذهبی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مدارس علمیه و حسینیه‌ها فعالیت خود را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: سال گذشته توانستیم به کمک پویش مردمی «هم محله امام رضا (ع)» با مشارکت ۲۰۰ مسجد، بیش از ۵۰۰ منزل، ۷۰ مدرسه علمیه و بیش از ۳۰ حسینیه در مشهد مقدس ظرفیتی نزدیک به میزبانی از ۸۹ هزار نفر شب را ایجاد کنیم که امسال تعداد مشارکت مساجد به بیش از ۲۵۰ مسجد و ۳ هزار خادم جهادی افزایش یافته است.

معاون فرهنگی امور مساجد استان گفت: امسال نیز سامانه محله امام رضا (ع) در چهار قسمت اسکان صلواتی زائر، نذر خدمت و مهارت، حمل و نقل رایگان و ایجاد ایستگاه و موکب‌های خدماتی به زائران ارائه خدمت خواهد کرد و هر کسی بخواهد هم می‌تواند با ثبت نام در این سامانه، در این پویش مردمی مشارکت داشته باشد تا زائران از خدمات آن بهره ببرند.

وی افزود: امسال تصمیم گیری شده است در چهار مبدا ورودی مشهد مقدس، پایانه امام رضا (ع) و راه آهن و پایگاهی ویژه بانوان در محله سیدی، قرارگاه‌هایی با مشارکت شهرداری مشهد داشته باشیم و خدمات خود را به زائران عرضه کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.