صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: از ابتدای ماه صفر تا الان ۵هزار و ۱۳۰نفر زائر پیاده داشته‌ایم.

حسین رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این باره اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا الان ۵هزار و ۱۳۰نفر زائر پیاده به مشهد در قالب ۹۲کاروان واردشده‌اند. همچنین در روز گذشته ۲هزار و ۸۲۰نفر وارد مشهد شدند.

به گفته وی، زائران در مسیر خراسان شمالی و جنوبی در حرکت هستند. از سمنان حدود ۱۴۰نفر زائر، از مسیر خراسان جنوبی ۴هزار و ۶۰۰نفر، از مسیر خراسان شمالی ۵هزارو۸۰۰نفر و از شهر‌های شمال هزارو۸۵۰ نفر اکنون در مسیر هستند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) یادآورشد: دور‌ترین مسیر حرکت زائران پیاده به سمت مشهد به شهر‌های شمال مربوط می‌شود. علی آباد کتول، گرگان، بندر گز، رستم کلا و نکا از جمله این شهر‌هاست. از مسیر خراسان جنوبی دور‌ترین مسیرها مربوط به روستا‌های این استان است.

وی افزود: اکنون از شهر‌های فردوس، گناباد، بیرجند، قاین، بجستان، خاف، کاشمر، بردسکن و نهبندان زائر پیاده داریم که در مسیر هستند.



به گفته رضایی، موکب‌هایی در مسیر استان خراسان شمالی و جنوبی به سمت مشهد اکنون فعال هستند و مشکلی در این خصوص نداریم. در مسیر سمنان حدود دوازده ایستگاه صلواتی داریم. همچنین ۲۴ایستگاه صلواتی در مسیر خراسان جنوبی فعال است و سه نانوایی برای زائران پیاده در مسیر‌های مختلف منتهی به مشهد در نظر گرفته شده است که هم به زائران سواره و هم زائران پیاده نان رایگان داده می‌شود.

وی تصریح کرد: ما ظرفیت‌های لازم را برای پذیرش زائر در نظر گرفتیم، اما کاروان‌هایی که قصد تشرف دارند حتما اطلاع دهند. در مسیر تربت حیدریه کمبود ایستگاه صلواتی داریم و مردم تمایل دارند ایستگاه صلواتی برپاشود.

رضایی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰هزار خدمت‌رسان داریم که از اربعین تا اخر صفر به طور رایگان در ایستگاه‌های صلواتی و مراکز اسکان ما فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: خدمات اسکان فقط به آن دسته از زائرانی ارائه می‌شود که در سامانه www.zaerin۸.ir نام‌نویسی کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اظهارکرد: بیشترین جمعیت زائران پیاده سال گذشته با حضور هزارو ۵۰۰نفر از نیشابور و هزار نفر از دانشجویان قم و تهران بودند که به مشهدمقدس مشرف شدند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.