صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد از پیگیری ویژه پرونده آزار یک معلول ذهنی در مشهد و بازداشت عوامل این ماجرا خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نیره عابدین زاده در این زمینه گفت: متعاقب انتشار فیلمی در فضای مجازی مربوط به رفتار تحقیر آمیز و آزار نسبت به افراد دارای معلولیت ذهنی در یکی از مراکز نگهداری در مشهد؛ با دستور رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز، پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: در مرحله تحقیقات مقرر شد مرکز موصوف توسط اداره بهزیستی شناسایی و پس از شناسایی سایر اقدامات قانونی جهت شناسایی عوامل این ماجرا انجام پذیرد.

سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد گفت: مطابق قوانین و موازین حمایتی از اقشار آسیب پذیر از جمله افراد دارای معلولیت؛ دادستان مرکز استان تأکید ویژه‌ای بر دقت، صحت و سرعت در انجام تحقیقات داشتند و بر این اساس افرادیکه تحت عنوان مربی به صورت موقت در مرکز اشتغال داشتند و مسبب تهیه و تولید این محتوای دارای رفتار‌های غیراخلاقی و تحقیرآمیز نسبت به معلولان عزیز بودند شناسایی و دستگیر شدند.

عابدین زاده نشان کرد: دو نفر متهم اصلی که مدت کوتاهی در مرکز مشغول به کار بودند؛ پس از تولید این محتوا از مرکز خارج شده و مدیران مرکز نیز با مشاهده فیلم‌ها در فضای رسانه‌ای متوجه موضوع می‌شوند؛ نهایتاً با دستور مقام قضایی دو فرد مذکور شناسایی و بازداشت و مدیر و مسئول فنی مرکز نیز فعلاً تحت قرار قانونی قرار دارند.

سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد ویژه صغار و محجورین افزود: نظارت مستقیم بر این مرکز به بهزیستی سپرده شده و امیدواریم با اعمال نظارت دقیق و مستمر در آینده شاهد وقوع چنین رویداد‌های تأسف برانگیزی نباشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.