صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیین ازدواج آسان ویژه ۱۰ زوج عصر امروز با حضور دکتر انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و برخی مسوولان استان خراسان رضوی، در مسجد جوادالائمه مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عصر روز جمعه در این مراسم اظهار امیدواری کرد که قرارگاه‌های ازدواج آسان و فرزندآوری مقدمه‌ای باشد برای این که خانواده‌ها بسیاری از رسم و رسومات اشتباه در امر ازدواج را کنار بگذارند گفت: نیاز است که در این خصوص فرهنگ کشور بازسازی شود و بسیاری از مطالب مثبت و ارزش‌های آن حفظ و بسیاری از مسائل وارداتی، خرافات، تشریفات و رسم و رسوم‌هایی که پایه‌ای در دین و اعتقادات ما ندارند از آن زدوده شود.

دکتر انسیه خزعلی افزود: در راستای حذف سنت‌های اشتباه در زمینه ازدواج از جمله بازدید از جهیزیه، گرفتن مراسم‌های متعدد و سنت‌های دیگری که برخی رفتار‌های ناصحیح و رقابت‌های ناسالم می‌شود و زندگی را برای افراد سخت می‌کند و سبب می‌شودبرخی از افراد از خیر ازدواج بگذرند، همه باید تلاش کنیم و به ویژه روحانیت معزز پیشتاز وپایه‌گذار رواج سنت‌های حسنه و حذف سنت‌های سیئه و غلط باشند.

وی ادامه داد: امید است با آسان گرفتن و تسهیل امکانات اقتصادی و اجتماعی و مشاوره‌‍‌هایی که برای انس و الفت بیشتر به زوجین ارائه می‌شود شاهد گسترش روز افزون ازدواج و تشکیل خانواده در جامعه باشیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: رییس جمهور در سازمان ملل مساله خانواده را مطرح کرد و بیان داشتند که با توجه به هجمه‌ای که برای از بین بردن نهاد خانواده با طرح اشکال گوناگون انحرافی وجود دارد، بایستی مساله خانواده به عنوان یک مطالبه جهانی و یک ایده مشترک از سوی همه کشورها، در جهان شکل بگیرد که لازمه این امر این است که ما خانواده تراز، مطلوب و دارای استاندارد را ارائه دهیم.

خزعلی با اشاره به آغاز رویداد خانواده در معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در راستای ایجاد الگوی خانواده تراز اسلامی ۹ کارگروه در موضوعات مختلف مربوط به خانواده در این معاونت تشکیل شده است تا با ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی شرایط ایجاد خانواده تمدنی و اصیل فراهم شود.

در آیین جشن ازدواج آسان که با حضور ۱۰ زوج مشهدی برگزار شد، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به عنوان هدیه ازدواج، قول ارائه تسهیلات کالاکارت جهیزیه از بانک قرض الحسنه مهر ایران را به زوجین داد.

قرارگاه ازدواج و فرزندآوری با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد برای ازدواج آسان ۱۴ مسجد را تجهیز نموده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.