حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد روسیه انگلیس را تهدید کرد | هشدار مسکو: مواضع نظامی انگلیس را هدف قرار می‌دهیم بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از اقلیم کردستان به امنیت ایران لطمه بزند تماس تلفنی ۳۰دقیقه ای بایدن و نتانیاهو درباره رفح ترامپ در دادگاه آمریکایی باز هم جریمه شد کارشناسان سازمان ملل: برخی از قربانیان در غزه، شکنجه و زنده دفن شده‌اند جزئیات دیدار رئیس حشدالشعبی با بشار اسد توضیح شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره فهرست دور دوم انتخابات مصر سطح آماده‌باش را در شمال سینا افزایش می‌دهد گروسی با امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نیچروان بارزانی با رهبر انقلاب دیدار کرد مصر: گذرگاه رفح برای تردد مسافران بسته نشده است دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله به رفح خبر داد فرانسه با حمله به رفح مخالفت کرد اسلامی: اراده رسیدن به تولید ۲۰هزار مگاوات برق اتمی تا سال ۱۴۲۰ را داریم سردار ایزدی: پدافند غیرعامل در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است رئیس انجمن هسته‌ای ایران: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی را دنبال می‌کنیم
سرخط خبرها

پیگیری دولت برای توسعه صندوق حمایت از بانوان سرپرست خانوار

  • کد خبر: ۱۸۶۵۲۳
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
پیگیری دولت برای توسعه صندوق حمایت از بانوان سرپرست خانوار
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما ضمانت زنان سرپرست خانوار را داریم که این صندوق سال گذشته تاسیس شد و توانسته تعداد زیادی از بانوان سرپرست خانوار را پوشش دهد و خود دولت ضامن آن‌ها شود.

به گزارش شهرآرانیوز، انسیه خزعلی امروز، ۸ مهرماه، در نشست بانوان تأثیرگذار که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بنای دولت این است که پشتیبانی ویژه‌ای از روستا‌ها داشته باشد و بیشترین امکانات و سرمایه‌گذاری در روستا‌ها و مناطقی که می‌توانند به عنوان نمونه و الگوی جامعه اسلامی در سبک زندگی، اشتغال، تولید و معیشت داشته باشند، صورت گیرد و چه جایی بهتر از روستا. بسیاری از قوانین و آیین‌نامه‌ها عنایت دارد شرایط بهتری برای روستا فراهم شود.

وی با بیان اینکه در خصوص ازدواج دهه شصتی‌ها توافقی با سه مرکز معاونت روستایی، تامین اجتماعی کشاورزان و روستاییان و بانک مهر ایرانیان داشتیم، عنوان کرد: چند امتیاز و تسهیلات برای زوجین دهه شصتی روستایی در نظر گرفته شده که مربوط به اشتغال، ازدواج، تشکیل خانواده و کالاکارت جهیزیه است. در کنار آن تامین اجتماعی و بیمه زوجین نیز مطرح بوده که به طور کامل توسط دولت پرداخت می‌شود. بیمه زنان دارای سه فرزند از امسال شروع شده و دهیاران باید تلاش کنند برای عملیاتی شدن آمار بدهند.

خزعلی بیان کرد: ما ضمانت زنان سرپرست خانوار را داریم که این صندوق سال گذشته تاسیس شد و تاکنون توانسته تعداد زیادی از بانوان سرپرست خانوار را پوشش دهد و خود دولت ضامن آن‌ها شود. دولت پیگیر بیمه روستاییان، بیمه صنایع دستی و قالیبافی است، اما مساله تامین بودجه وجود دارد. فروش مجازی محصولات یا ایجاد بازارچه‌ها نیز در دستور کار است. در استان‌های مختلف دنبال زمینه ایجاد بازارچه‌های فصلی، مرزی و دائم برای بانوان هستیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: دامداری از مسائل مهم و یکی از مشکلات روستاها، نهاده‌ها است. روستاییان می‌توانند به خودکفایی در این زمینه برسند و پوشش دهند، اما دولت نیز اهتمام دارد. در زمینه تحصیل دختران و بازماندگی از تحصیل باید با خوابگاه و وسایل حمل‌ونقل ادامه تحصیل دختران را فراهم کنیم. کمبود فضای تفریحی و پارک بانوان یکی از مسائل بوده که شهرداری‌ها می‌توانند از بودجه در اختیار خود این امکانات را در شهر‌هایی که امکان آن فراهم است، پیگیری کنند.

وی ادامه داد: آموزش مشاغل خانگی، بازاریابی و ارتقای سطح مهارت بانوان نیز باید انجام شود. ما امسال یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی را به مساله زن و خانواده اختصاص دادیم و طالب این هستیم ایده‌های خود را برای ارتقای محدوده جغرافیای خود ارایه کنید. اگر بانوان بخواهند می‌توانند تحول ایجاد کنند. باید همه دست به دست هم دهیم و حرکت خوبی را در روستا‌ها راه بیندازیم.

خزعلی گفت: نباید در روستا‌های ما بی‌سواد وجود داشته باشد. جوانان باید متعهد شوند و هر جوان به سه نفر آموزش سواد دهد، ما نیز از نظر بودجه‌ای حمایت خواهیم کرد. مساله دیگر عادت به کتاب‌خوانی و معرفت‌افزایی است. رشد کتابخوانی و انس با کتاب باید در روستا‌ها رایج شود. ارتقای مهارت کاری مساله دیگری است که از آن پشتیبانی می‌کنیم. از ایجاد تعاونی‌ها در رشته‌های خاص پشتیبانی می‌شود. به تولید و رشد و شکوفایی روستا کمک خواهیم کرد، ایده‌ها خود را در زمینه مشاغل خانگی بفرستید و ما نیز در زمینه تسهیلات و تسهیل دریافت مجوز کمک خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->