صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما ضمانت زنان سرپرست خانوار را داریم که این صندوق سال گذشته تاسیس شد و توانسته تعداد زیادی از بانوان سرپرست خانوار را پوشش دهد و خود دولت ضامن آن‌ها شود.

به گزارش شهرآرانیوز، انسیه خزعلی امروز، ۸ مهرماه، در نشست بانوان تأثیرگذار که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بنای دولت این است که پشتیبانی ویژه‌ای از روستا‌ها داشته باشد و بیشترین امکانات و سرمایه‌گذاری در روستا‌ها و مناطقی که می‌توانند به عنوان نمونه و الگوی جامعه اسلامی در سبک زندگی، اشتغال، تولید و معیشت داشته باشند، صورت گیرد و چه جایی بهتر از روستا. بسیاری از قوانین و آیین‌نامه‌ها عنایت دارد شرایط بهتری برای روستا فراهم شود.

وی با بیان اینکه در خصوص ازدواج دهه شصتی‌ها توافقی با سه مرکز معاونت روستایی، تامین اجتماعی کشاورزان و روستاییان و بانک مهر ایرانیان داشتیم، عنوان کرد: چند امتیاز و تسهیلات برای زوجین دهه شصتی روستایی در نظر گرفته شده که مربوط به اشتغال، ازدواج، تشکیل خانواده و کالاکارت جهیزیه است. در کنار آن تامین اجتماعی و بیمه زوجین نیز مطرح بوده که به طور کامل توسط دولت پرداخت می‌شود. بیمه زنان دارای سه فرزند از امسال شروع شده و دهیاران باید تلاش کنند برای عملیاتی شدن آمار بدهند.

خزعلی بیان کرد: ما ضمانت زنان سرپرست خانوار را داریم که این صندوق سال گذشته تاسیس شد و تاکنون توانسته تعداد زیادی از بانوان سرپرست خانوار را پوشش دهد و خود دولت ضامن آن‌ها شود. دولت پیگیر بیمه روستاییان، بیمه صنایع دستی و قالیبافی است، اما مساله تامین بودجه وجود دارد. فروش مجازی محصولات یا ایجاد بازارچه‌ها نیز در دستور کار است. در استان‌های مختلف دنبال زمینه ایجاد بازارچه‌های فصلی، مرزی و دائم برای بانوان هستیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: دامداری از مسائل مهم و یکی از مشکلات روستاها، نهاده‌ها است. روستاییان می‌توانند به خودکفایی در این زمینه برسند و پوشش دهند، اما دولت نیز اهتمام دارد. در زمینه تحصیل دختران و بازماندگی از تحصیل باید با خوابگاه و وسایل حمل‌ونقل ادامه تحصیل دختران را فراهم کنیم. کمبود فضای تفریحی و پارک بانوان یکی از مسائل بوده که شهرداری‌ها می‌توانند از بودجه در اختیار خود این امکانات را در شهر‌هایی که امکان آن فراهم است، پیگیری کنند.

وی ادامه داد: آموزش مشاغل خانگی، بازاریابی و ارتقای سطح مهارت بانوان نیز باید انجام شود. ما امسال یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی را به مساله زن و خانواده اختصاص دادیم و طالب این هستیم ایده‌های خود را برای ارتقای محدوده جغرافیای خود ارایه کنید. اگر بانوان بخواهند می‌توانند تحول ایجاد کنند. باید همه دست به دست هم دهیم و حرکت خوبی را در روستا‌ها راه بیندازیم.

خزعلی گفت: نباید در روستا‌های ما بی‌سواد وجود داشته باشد. جوانان باید متعهد شوند و هر جوان به سه نفر آموزش سواد دهد، ما نیز از نظر بودجه‌ای حمایت خواهیم کرد. مساله دیگر عادت به کتاب‌خوانی و معرفت‌افزایی است. رشد کتابخوانی و انس با کتاب باید در روستا‌ها رایج شود. ارتقای مهارت کاری مساله دیگری است که از آن پشتیبانی می‌کنیم. از ایجاد تعاونی‌ها در رشته‌های خاص پشتیبانی می‌شود. به تولید و رشد و شکوفایی روستا کمک خواهیم کرد، ایده‌ها خود را در زمینه مشاغل خانگی بفرستید و ما نیز در زمینه تسهیلات و تسهیل دریافت مجوز کمک خواهیم کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.