صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان رضوی گفت: اعتقاد داریم که ما و شما می‌دانیم هرجا مردم حضور پیدا کنند و نقش داشته باشند مسائل حل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری ظهر امروز در جمع دهیاران دهستان کارده در محل روستای خواجه حسین آباد، گفت: تاکید می‌کنم روستا بسیار اهمیت دارد. ۲۵۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که هدف ما تثبیت جمعیت روستایی در روستا است. باید شرایط و زمینه‌ای فراهم شود این جمعیت روستایی در روستا باقی بماند و جایگاه روستا که مولد است، به جایگاه خودش برگرد.

وی اظهار داشت: در این زمینه باید بتوانیم زیرساخت لازم را فراهم و در عین کاری کنیم روستاییان در روستا با استفاده از زیرساخت‌ها و کار عمرانی تامین معیشت داشته باشند.

نظری ادامه داد: اگر توانستیم براین اساس و تکمیل زیرساخت‌ها مهاجرت معکوس‌صورت بگیرد خیلی بهتر است، اما در عین حال جمعیت روستا باید تثبیت شود. اگر سیاست کلی ما روشن نباشد هداف پراکنده است.

وی افزود: روستایی باید در روستا ماندگار شود. زیر ساخت لازم فراهم شود و زمینه فعالیت معیشتی و اقتصادی روستاییان فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در استان برای این هدف، طرح تحول روستایی را مطرح و اعلام کردیم. همچنین تاکید شد که این جلسات با هدف تحقق و پیاده سازی طرح تحول برگزار شود.

نظری خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که ما و شما می‌دانیم هرجا مردم حضور پیدا کنند و نقش داشته باشند مسائل حل می‌شود. این موضوع هم باید عملیاتی باشد. مسائل روستا باید به دست مردم روستا حل شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: جوشش از درون روستا و استفاده از روستاییان و بسیج کردن روستاییان از اهمیت زیادی برخوردار است. روستاییان برای حل مسائل روستا باید بسیج شوند و اگر این اتفاق نیفتاد مسائل حل نمی‌شود. از طرفی هم نقش اصلی دهیار این است که در بین روستاییان روستای خودش زندگی کند و اول خط باشد.

وی تاکید کرد: مسائل روستا‌ها باید تا پایان دولت سیزدهم حل شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.