صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در کلات گفت: نقش بانوان کلات در حفظ میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان خود نشان دهنده همت و غیرت است.

به گزارش شهرآرانیوز، انسیه خزعلی با گرامیداشت شهدای غزه در آیین اختتامیه پنجمین همایش ملی ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توانمندسازی زنان روستایی و عشایر در شهرستان کلات اظهار کرد: تا جای ممکن تلاش می کنیم مشکلات این منطقه را حل کنیم که مایه افتخار برای جمهوری اسلامی هستند که وجود درصد بالای روستانشینی در کلات نشان دهنده همت و غیرت مردم این سرزمین منطقه به ویژه بانوان است.

خزعلی با تاکید بر نقش ویژه بانوان در حفظ میراث فرهنگی افزود: بانوانی که می خواهند نسبت به دستاوردهای خود و آنچه گذشتگان برای آنها به جای گذاشتند حافظ خوبی باشند جای تقدیر دارد. بانوان با تغییراتی که در هنرهای دستی داده‌اند، باید آنها را روزآمد کرده تا بتوانند بازارهای جهانی و منطقه را به خود اختصاص دهند و در بسیاری از محصولات که ویژه آنهاست به یک قطب تولیدی تبدیل شوند.

وی عنوان کرد: نوار بافی، ابریشم‌بافی و گلیم اقداش، سه محصول شهرستان کلات هستند که امکان به ثبت رساندن‌شان در سطح و عرصه جهانی وجود دارد. معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های ۱ تا ۴ مقرر شده دولت برای تسهیلات ضامن این افراد شود. هم چنین برای سهولت بیشتر کار ضمانت‌های زنجیره‌ای را هم پیگیری خواهیم کرد. انسیه خزعلی تاکید کرد: یکی از مأموریت‌ها و مسئولیت‌های مهم دولت در روستاها و شهرهای کوچک این است که زندگی و امکانات را به گونه‌ای فراهم کند تا نه تنها مهاجرت صورت نگیرد، بلکه شاهد مهاجرت معکوس جوانان باشیم.

خزعلی در خصوص تحصیلات تکمیلی برای بانوان به ویژه زنان روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: پیگیر دانشگاه‌هایی به صورت مجازی هستیم که بانوان و خانم‌ها در کنار خانواده و فرزندان بتوانند هم تحصیل کنند و هم مسئولیت مهم همسرداری و فرزند پروری را به خوبی انجام دهند.

گفتنی است انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به همراه فرماندار و برخی مسئولان استانی و شهری از نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی و عشایری بخش مرکزی کلات که در حاشیه این رویداد و در کاخ خورشید برگزار شده بود بازدید کردند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.