صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جهت رفاه حال نابینایان؛

پیگیر مناسب سازی رمز پویا برای نابینایان هستیم

  • کد خبر: ۱۸۹۹۲
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی گفت: برای رفاه حال مشتریان نابینا و به منظور تسهیل در دریافت رمز دوم پویا، مشغول پیگیری و رایزنی لازم هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم مومنی کاظم سرایی افزود: مکاتباتی در رابطه با استفاده از رمز پویا برای نابینایان با بانک مرکزی انجام شده و انجمن های مختلف نابینایان نظرات خود را در این زمینه ارائه داده اند و امیدواریم این مشکل رفع شود.

وی ادامه داد: تاکنون شکایتی از جانب نابینایان در رابطه با استفاده از رمز پویا، به طور رسمی گزارش نشده اما فعالان و انجمن های حوزه نابینایان همواره قبل از اینکه اتفاقی بیافتد پیش بینی لازم می کنند و پیگیری های لازم در این زمینه انجام شده اما هنوز جوابی از سوی بانک، نیامده است.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی گفت: نابینایان هنگام کارهای بانکی نیاز به اپلیکیشن خاص دارند، قبلا رمز دوم برای انجام کارهای بانکی کافی بود که نابینا می توانست آن را حفظ کند و کار خود را انجام دهد اما اکنون برای کار بانکی باید هر بار رمز بگیرند که شرایط ویژه ای را برای آنان ایجاد می کند.

مؤمن سرایی تاکید کرد: بنابراین مشکل استفاده از رمز پویا برای نابینایان باید رفع شود.

گفتنی است امسال و به مناسبت ۲۳ مهر، روز عصای سفید، تعدادی از بانک های کشور اقدام به راه اندازی باجه اختصاصی نابینایان در برخی شعبات خود کرده بودند و اکنون در صورتی که بتوانند مشکل رمز پویا را نیز حل کنند، گام مهمی به سمت دسترس پذیری و بی نیازی نابینایان از داشتن همراه و منشی برخواهند داشت.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.