«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

۸۶۴ نیروی توانبخشی استخدام رسمی آموزش وپروش هستند

  • کد خبر: ۱۷۹۲۵
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
۸۶۴ نیروی توانبخشی استخدام رسمی آموزش وپروش هستند
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در بخش توانبخشی در سه قلمرو فعالیت داشته‌ایم که یک مورد از آن فعالیت‌های توانبخشی در بطن آموزش و پرورش استثنایی بوده است؛ یعنی تعداد ۸۶۴ نیروی توانبخشی که استخدام رسمی ما هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی درباره توسعه کمی و کیفی مراکز آموزشی و توانبخشی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۳۸۰ نیروی دیگر در قالب گفتار درمان، شنوایی سنجی، ‌بازی درمانی و... در مدارس فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به دانش‌آموزان با نیاز ویژه ارائه می‌دهند. البته ما برای اینکه بتوانیم فعالیت‌هایمان را تکمیل کنیم، تقریبا به تعداد ۸۰۰ نیروی توانبخشی در عرصه‌های مختلف نیاز داریم و تلاش می‌کنیم، مجوز استخدام این افراد را بگیریم.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: محور دیگر فعالیت‌های توانبخشی ما در قبال مراکز مشاوره و راهنمایی توانبخشی اتفاق می‌افتد. ما در حال حاضر ۱۵ مرکز مشاوره و توانبخشی در سطح کشور داریم که در برنامه امسال و سال آینده بنا داریم، تعداد آنها را به ۳۲ مرکز برسانیم.

 

وی افزود: به تعبیر دیگر باید در هر استان یکی از این مراکز را داشته باشیم تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان در خارج از محیط مدرسه به این مراکز برای مشاوره و درمان مراجعه کنند.

 

۳۹ هزار نفر تواستند از بسته‌های خدماتی بهره‌مند شوند

 

حسینی خاطرنشان کرد: محور سوم نیز برنامه‌های حمایتی توانبخشی است که طی ۱۶ قالب به دانش‌آموزان خدمات ارائه می‌شود. این برنامه‌های حمایتی از سال ۱۳۹۴ شروع شده است، البته با کمک ۸۶۴ نیروی توانبخشی توانستیم حمایت‌های توانبخشی را نسبت به سال گذشته شش برابر کنیم و تقریبا ۳۹ هزار نفر تواستند از بسته‌های خدماتی بهره‌مند شوند.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص جزئیات بسته‌های خدماتی به دانش‌آموزان گفت: بسته‎های خدماتی به این صورت است که ما برای ارائه خدمات یک سقف داریم که به دانش‌آموزان با نیاز ویژه ارائه می‌شود به عنوان مثال کمک هزینه عینک ۳۰۰ هزار تومان، برای ذره‌بین ۲۰۰ هزار تومان، لوازم کمک آموزشی بینایی ۸۰۰ هزار تومان، عصای نابینایان ۲۰۰ هزار تومان، اندام مصنوعی ۱۰ میلیون تومان، ولیچر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، کفش طبی ۳۰۰ هزار تومان، پروتز ۷۰۰ هزار تومان، سمعک ۸۰۰ هزار تومان، تعمیر قطعات حلزون دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کاشت حلزون ۶ میلیون تومان، خدمات دندان پزشکی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان.همچنین در سه بخش کمک هزینه‌های بیمارستانی، داروهای مستمر و خدمات پاراکلینکی به صورت بدون سقف به دانش‌آموزان با نیاز ویژه کمک می‌شود.

 

وی درباره تاثیر تحریم‌ها درباره تامین تجهیزات برای دانش‌آموزان استثنایی گفت: ما مشکلی از این جهت نداریم و بیشتر در برخی از تجهیزات مشکل تامین اعتبار داریم. در بخش وسایل توانبخشی مثل نوت تیکر یا دستگاه پرکینز برای نابینایان مسئله داریم که برای همه تامین نشده و به اندازه کافی نیست. درباره سرفصل‌هایی که عنوان کردم، تحریم‌ها تاثیری نداشته است و ما باید در جهت تامین اعتبار برای تهیه این تجهیزات تلاش بیشتری کنیم.

 

برای یک دانش‌آموز حدود ۱۰۳ میلیون تومان هزینه شده است

 

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:‌ ما در بخش دارو، خدمات پاراکلینکی و خدمات بیمارستانی هیچ مشکلی نداریم، زیرا هزینه آن را بیمه می‌دهد و هرچه از هزینه بیمه باقی ماند، دانش‌آموز باید پرداخت کند و ما آن هزینه را پرداخت می‌کنیم. به عنوان مثال برای یک دانش‌آموز حدود ۱۰۳ میلیون تومان هزینه شده است.

 

حسینی گفت: ما یک طرح آمایشی توان‌افزایی برای تجهیزات آموزشی،‌ کمک آموزشی و توانبخشی برای هفت گروه دانش‌آموز با نیاز ویژه داریم تا بدانیم ‌آنها به چه میزان به خدمات نیاز دارند و برای اینکه به تک تک آنها خدمات دهیم به چه میزان اعتبار نیاز داریم؟ فعلا روی این موضوع کار می‌کنیم و زمانی که تحقیقات کامل شد، باید ببینیم از بخش دولتی، عمومی و خیران چه کمک‌هایی می‎توانیم دریافت کنیم.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان اظهار داشت:‌ در حال حاضر در بخش دارو برای این دسته از دانش‌آموزان مشکلی نداریم، زیرا بیش از ۹۰ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود. ممکن است همچنان در برخی موارد مشکلاتی داشته باشیم که باید تلاش شود با اعتباراتی که از بخش‌های دولتی، ‌عمومی و حتی خیرین می‌رسید، این مشکلات را حل کنیم.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->