صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سازمان تعزیرات حکومتی به تخلف یک شرکت خودروساز برای گران‌فروشی نصب امکانات ۲ هزار و ۶۴۷دستگاه خودرو رسیدگی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۱۰هزار میلیارد ریالی یک شرکت خودرو ساز داخلی و بازگرداندن ۲۵۹ میلیارد ریال به خریداران خبر داد.

شهرام محسنی گفت: شعبه هفتم ویژه رسیدگی به تخلفات مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی به تخلف یک شرکت خودروساز برای گران‌فروشی نصب امکانات ۲هزار و ۶۴۷دستگاه خودرو رسیدگی کرد.

وی افزود: براساس اعلام کارشناسی سازمان حمایت مواردی مانند کفی صندوق عقب، کفی سه بعدی و صندلی چرمی جزو ابتدایی‌ترین متعلقات خودرو بوده و نمی‌توان برای چنین قطعاتی هزینه مازاد دریافت کرد که متأسفانه شرکت خودروساز ۹۸میلیون و ۱۰۰هزار ریال به ازای هر خودرو از مشتریان دریافت کرده بود.



محسنی میزان گران‌فروشی را جمعاً ۲۵۹میلیارد و ۶۷۰میلیون ریال اعلام کرد و افزود: شعبه رسیدگی کننده با توجه به ارائه نکردن هیچ‌گونه مستندی از رضایت مشتریان برای نصب قطعات و مطابق گزارش کارشناسی، اتهام انتسابی را محرز و شرکت را با درنظر گرفتن سابقه تخلف به پرداخت ۱۰هزار و ۳۸۷میلیارد ریال جزای نقدی، ممهور کردن پروانه شرکت به مهر تخلف دوم و بازگرداندن مبالغ اضافی به خریداران خودرو در سال ۱۴۰۱ محکوم کرد.

به گفته مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، این شرکت برابر قانون باید به مدت ۶ ماه از دریافت هرگونه خدمات دولتی محروم می‌شد، اما برای حمایت از تولید و اشتغال در راستای شعار سال، مجازات جایگزین پرداخت ۳میلیارد و ۱۷۲میلیون ریال جریمه برای شرکت در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: : شعبه رسیدگی کننده همچنین مدیرعامل این شرکت را به عنوان شخص حقیقی به پرداخت ۶هزار و ۴۹۱میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.