صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دومین جشنواره ملی خوشنویسی نستعلیق شکوه شاهنامه با هدف آفرینش محتوای فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت هنر خوشنویسی نستعلیق و ادبیات شاهنامه برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، چه زیباست سخن فردوسی را با خوشنویسی آراسته کردن و زیباتر برگزاری رویدادی است برای خلق آثار خوشنویسی با شعر فردوسی. جشنواره شکوه شاهنامه یک حرکت فرهنگی و هنری در همین راستا بوده و قرار است با خوشنویسی به معرفی زبان فارسی بپردازد.

دور اول این جشنواره سال گذشته با استقبال خوب هنرمندان برگزار شد؛ ۸۰۰ اثر خوشنویسی به دبیرخانه ارسال شد و ۲۳ اثر برگزیده شد و اکنون در دومین گام خود قرار است با داوری اساتید بنام از جمله اساتید غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، سید حیدر موسوی، علی اشرف صندوق آبادی و رسول مرادی به بررسی آثار دریافتی بپردازد.

بر اساس آنچه در فراخوان این رویداد مهم خوشنویسی آمده است، داوری‌ها در سه بخش جداگانه چلیپا و کتابت، قطعه و سطر و سیاه مشق آثار را قضاوت خواهند کرد و نفرات اول تا سوم در اختتامیه که اردیبهشت ۱۴۰۳ خواهد بود، معرفی خواهند شد.

همچنین موضوع تمامی آثار اشعار فردوسی است. انتخاب فرم، قالب ارائه اثر، ترکیب و دیگر تمهیدات خلق اثر در اختیار هنرمند است.

هر متقاضی مجاز است یک تا سه اثر را در وب سایت جشنواره بارگذاری کند و  در صورت ارسال دو یا سه اثر، انتخاب اثر اصلی توسط هیئت داوران صورت می‌گیرد.

در این رویداد جوایز نفرات اول تا سوم، تندیس جشنواره، سپاس نامه و به ترتیب مبالغ ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی درنظر گرفته شده است.

همچنین برای قدرشناسی به ۵ نفر از بانوان خوشنویس برتر، برای شناسایی و تشویق خوشنویسان خردسال و نوجوان به سه نفر، هر کدام مبلغ ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و سپاس‌نامه تقدیم خواهد شد.

آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال تصویر آثار، ۵ اسفند هم‌زمان با سالروز پایان سرایش شاهنامه، اعلام نتایج راه‌یافتگان به جشنواره ۱۵ فروردین ۱۴۰۳، مهلت ارسال اصل آثار، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و برگزاری آئین پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با هفته نکوداشت فردوسی خواهد بود.

تصویر آثار باید با درج مشخصات خالق اثر، شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره همراه و نشانی، در وب سایت جشنواره به آدرس shokooheshahnameh.com بارگذاری شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.