صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ضمن اشاره به کاهش محسوس دما از روز سه‌شنبه، گفت: از عصر امروز با نفوذ سامانه ناپایدار به استان شاهد افزایش ابرناکی و افزایش شدت وزش باد در سطح استان هستیم.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، از عصر امروز با نفوذ سامانه ناپایدار بر استان شاهد افزایش ابرناکی، افزایش شدت وزش باد به‌ویژه در نواحی شمالی و نیمه شرقی استان و دامنه‌های جنوبی بینالود خواهیم بود که موجب وزش باد شدید توأم گردوخاک و خیزش گردوغبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هواست. 

وی افزود: در این مدت در نواحی شمالی، شمال غربی و به‌ویژه در ارتفاعات شاهد بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق خواهیم بود. همچنین با توجه به جهت جریانات احتمال انتقال ذرات گردوخاک به نواحی مرکزی استان از جمله مشهد مقدس نیز وجود دارد. 

لازم به ذکر است: با گسترش جریانات سرد شمالی کاهش محسوس دما از روز سه‌شنبه تا صبح روز پنجشنبه در سطح استان با کاهش ١٠درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وزیر باد شدید همراه با گردوخاک در مشهد 

به گفته وی در مشهد از بعدازظهر امروز شاهد افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد و گاهی وزش باد شدید همراه با گردو خاک خواهیم بود.
 
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ١٣ و ٢٨ درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات ٢٨ درجه و در سردترین ساعات ١١ درجه خواهد بود. 

وی اضافه کرد: روز گذشته قوچان با دمای ۵درجه سردترین‌ و سرخس با دمای ٣۴درجه گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با سرعت ٣٢ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.