صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابعشان ادعا می‌کنند که مهاجمان با استفاده از سلاح‌های ساخت آمریکا بر پایگاه هوایی آموزشی نظامیان این کشور واقع در میانوالی ایالت پنجاب حمله کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سما تی‌وی دوشنبه‌شب، ۱۵ آبان گزارش داده است که حمله‌کنندگان از سلاح‌های ساخت آمریکا به‌جامانده در افغانستان، این پایگاه را هدف قرار داده‌اند.

براساس این گزارش، نتایج به دست‌آمده از این حمله سبب نگرانی مقام‌های ارشد نظامی پاکستان شده است.

تجهیزات به دست‌آمده از مهاجمان نشان می‌دهد که آنان در این حمله از سلاح‌های ساخت آمریکا از جمله آر‌پی‌جی ـ ۷، ای‌ک ـ ۷۴، ام ۴ و ام ۱۶ استفاده کرده‌اند.

این رسانه به نقل از کارشناسان نظامی پاکستان نوشته است که تروریست‌ها به سلاح‌های باقی‌ مانده آمریکا در افغانستان به آسانی دسترسی دارند.

براساس ادعای آنان، این سلاح‌ها توسط تروریست‌ها علیه پاکستان استفاده می‌شود.

طالبان تاکنون در این مورد واکنشی نشان نداده‌اند، اما پیش از این، فروش سلاح برجامانده از آمریکا در افغانستان و همچنان دسترسی تروریست‌ها به آن‌ها را رد کرده‌اند.

این در حالی است که روز شنبه، ۱۳ آبان، گروهی از مهاجمان بالای یک پایگاه هوایی آموزشی نظامیان پاکستانی در ایالت پنجاب حمله کردند.

مقام‌های پاکستانی گفتند که در این حمله به چهار فروند هواپیما آسیب رسیده و در نتیجه درگیری میان نظامیان این کشور و مهاجمان، سه شبه‌نظامی کشته و سه تن دیگرشان بازداشت شدند.

منبع: هشت صبح

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.