صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اگرچه شرکت متا گفته برنامه‌ای برای قرار دادن تبلیغات در چت‌های واتساپ ندارد، اما ممکن است در آینده تبلیغات را در برخی از قسمت‌های برنامه ببینیم.

شهرآرانیوز - از زمانی که متا واتساپ را خریده، این برنامه کاملا رایگان بوده است. علیرغم ارائه برخی از ویژگی‌های پولی، واتساپ نیازی به خرید یا اشتراک ندارد و ویژگی‌های پولی نیز ارائه نمی‌دهد. این پیام‌رسان هیچ تبلیغاتی هم ندارد. اگرچه این شرکت گفته برنامه‌ای برای قرار دادن تبلیغات در چت‌ها ندارد، اما ممکن است در آینده تبلیغات را در برخی از قسمت‌های برنامه ببینیم.

رئیس واتساپ به تازگی در مصاحبه‌ای درباره آینده این برنامه و نحوه درآمدزایی صحبت کرده است. او تأکید کرده که این شرکت تبلیغات را در صندوق ورودی یا چت قرار نخواهد داد:

ما فکر نمی‌کنیم که این مدل درستی باشد. مردم وقتی صندوق ورودی خود را باز می‌کنند، نمی‌خواهند تبلیغات ببینند.

با این حال، مدیر اجرایی ایده نمایش تبلیغات واتساپ در بخش‌های دیگر برنامه را رد نکرده است.

او اشاره کرده که کانال‌های عمومی و وضعیت (همان استوری) در نهایت می‌توانند تبلیغات را نشان دهند. با این وجود، راه‌های دیگری هم برای کسب درآمد از برنامه پیشنهاد شده است؛ مانند دریافت هزینه از افراد برای پیوستن به یک کانال کاری.

یکی از بزرگترین منابع درآمد واتساپ ابزار‌های ویژه‌ای است که برای شرکت‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌دهد. این شکرت از این راه سالانه ۱۰ میلیارد دلار درآمد دارد. واتساپ می‌تواند با ارائه سایر خدمات پولی و دریافت کمیسیون، درآمد خود را بدون اتکا به تبلیغات افزایش دهد.

این اولین‌بار نیست که واتساپ به نمایش تبلیغات در پلتفرم خود فکر می‌کند. در سال ۲۰۱۸، این پیام‌رسان نمایش تبلیغات را در حالی که کاربران در حال مشاهده Status بودند آزمایش کرد. با این حال، این ایده به دلیل ترس‌های داخلی در مورد نحوه واکنش کاربران، به ویژه در مورد نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی، به تعویق افتاد.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.