صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها توسط سازمان غذا و دارو، از یک فروردین تا نوزدهم آبان ۱۴۰۲ جمعا مبلغ ۹۸ میلیون و ۲۰ هزار دلار فقط برای واردات شیرخشک و ماده اولیه آن با ارز ترجیحی تامین کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز طی هفته‌های اخیر و همزمان با تشدید مشکلات تأمین شیرخشک برای خانواده‌های دارای فرزند‌های خردسال، اعتراضات به نحوه تأمین ارز واردات شیرخشک و مواد اولیه آن هم بالا گرفت و مسئولان سازمان غذا و دارو، قصور اصلی را متوجه بانک مرکزی دانستند.

البته مجلس هم در این خصوص ورود کرده و در جلساتی که با مسئولان مربوطه داشته، موضوع کمبود شیرخشک و مشکلات مربوطه بررسی شده است. جلیل میرمحمدی میبدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط می‌گوید: در جلسه‌ای که همان زمان با حضور رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر بهداشت برگزار شد، بانک مرکزی متعهد شد ۴۰۰ میلیون یورو در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد تا مشکلی برای تامین مواد اولیه تولید دارو و شیر خشک در کشور به وجود نیاید که متاسفانه این موضوع در برهه‌های مختلف دچار اختلال شد و ارز مورد نیاز در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفت.

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای تأکید کرد: تامین ارز بانک مرکزی سال گذشته فقط برای واردات شیرخشک و ماده اولیه آن از ابتدای فروردین تا نوزدهم آبان ۱۴۰۱ حدود ۴۹ میلیون و ۷۵ هزار دلار بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۹۸ میلیون و ۲۰ هزار دلار افزایش یافته که حاکی از رشد ۷۷ درصدی تامین ارز در این حوزه است.

بانک مرکزی تاکنون ارز تمامی سفارشات ثبت شده با اولویت در حوزه دارو و شیرخشک از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را بلافاصله تخصیص داده و تامین کرده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.