صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از سال گذشته شناسایی اراضی مازاد دستگاه دولتی درخراسان رضوی انجام شده است.

محمد علی منصوری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز تصریح کرد: طی بررسی و ارزیابی که سال گذشته در استان انجام دادیم اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی را شناسایی کردیم که بعد از شناسایی و تثبیت در مراجع قانونی بخش زیادی از این اراضی در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان برای برنامه ریزی قرار گرفت.
وی افزود: حتی در شهر‌هایی مثل تربت جام، گناباد، کاشمر و مشهد خیلی از اراضی مازاد دستگاه‌ها با اولویت در اختیار متقاضیان واجد شرایط خود آن دستگاه قرار گرفت و حتی انتقال اراضی هم انجام شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یادآور شد: برای مثال در تربت جام این دسته از اراضی از آموزش و پرورش شهرستان دریافت شد و در اختیار متقاضیان قرار گرفت و حتی در بعضی از پروژه‌های ساخت در عملیات پایانی قرار داریم.



وی ادامه داد: اراضی مازاد ارگان‌ها در ابتدا اولویت با کارکنان واجد شرایط خود آن دستگاه‌ها است، اما چیزی به قریب به ۵۰ درصد اراضی در اختیار سایر متقاضیان واجد شرایط قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در طرح نهضت ملی مسکن با توجه به اینکه بخش قابل توجهی ازپروژه‌ها توسط گروه‌های ساخت برنامه ریزی و اجرا می‌شود به تبع زمین به صورت ویلایی در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد تا با استفاده از تسهیلات بانکی در زمان مقرر این زمین را بسازند تا کمبود مسکن استان تامین شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تاکید کرد: در خواست راه و شهرسازی این است که متقاضیان که زمین را دریافت کرده اند در اسرع وقت برنامه ریزی را انجام دهند و زمین‌ها را در پروسه ساخت قرار دهند و با مراجعه به شهرداری پروانه کسب را اخذ و تسهیلات بانکی را دریافت کنند و زمین‌ها بسازند.

وی افزود: اگر به موقع ساخت و ساز توسط گروه‌های ساخت انجام نشود، ما طبق قانون مجبوریم نسبت به برگشت زمین و تحویل آن به سایر افراد واجد شرایط اقدام کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.