صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیا مدارس خوزستان دوشنبه (۲۲ آبان ۱۴۰۲) تعطیل است؟

  • کد خبر: ۱۹۴۱۷۴
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۲
  • ۱
سخنگوی کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان درباره تعطیلی مدارس در استان خوزستان، توضیحاتی داد.

به گزارش شهرآرانیوز، داوود میرشکار با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اظهار کرد: با توجه به اینکه شنبه شب تصمیماتی در این کارگروه اتخاذ شده و روز یکشنبه (۲۱ آبان‌ماه) بسیاری از این تصمیمات در حوزه نیشکر و نفت اجرایی شدند، ایستگاه‌ها روند کاهش آلودگی‌ها را نشان می‌دهند.

وی افزود: برای اینکه روال آموزشی استان خوزستان به هم نخورد تصمیم گرفته شد که در روز دوشنبه (۲۲ آبان‌ماه) تعطیلی اعمال نشود و اگر آلودگی هوا استمرار یافت و مشکلات پایدار بود، تصمیمات جدید اتخاذ می‌شود.

سخنگوی کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به آتش زدن مزارع نیشکر و دیگر عوامل آلودگی هوا، بیان کرد: متاسفانه برخی از این کارها به روال تبدیل شده است. برخی از مشکلات در حوزه صنعت کشاورزی وجود داشته است به گونه‌ای که تاکنون نتوانسته‌اند اقدام بایسته و شایسته‌ای در این خصوص انجام دهند.

میرشکار تصریح کرد: در گذشته در بحث اجرا نشدن برداشت سبز نیشکر، بهانه وارد نشدن دستگاه‌های لازم بود که شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه ورود پیدا کردند و دستگاه را ساختند و امیدواریم در سال‌های آینده روند برداشت سبز نیشکر را به صددرصد برسانیم. 

میرشکار گفت: میزان جرایم آلودگی هوا تعیین خواهد شد و هزینه جرم بالا خواهد رفت به گونه‌ای که خرید این دستگاه مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

وی عنوان کرد: در بحث کشاورزان که پیش از این مزارع گندم و حالا شلتوک را می‌سوزانند نیز باید جهاد کشاورزی خوزستان در زمینه آموزش اقدام کند و ما هم از سطح ملی کمک خواهیم گرفت تا مشکل به نوعی حل شود و این اتفاق رخ ندهد.

سخنگوی کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت: وزارت نفت نیز برای کنترل فلرها برنامه دارد و تا پایان امسال ۵۰ درصد برنامه کامل خواهد شد و تا سال ۱۴۰۶ فلرها جمع‌آوری  می‌شوند و به صفر می‌رسند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مزارع نیشکر را به از غروب آفتاب آتش میزنند تا برگ و کلش آن سوخته شود چون دستگاههای برداشت نی و کارخانجات تبدیل نی به شکر توان کار بر روی نیشکر سبز را ندارند و هزینه زیادی برای شرکت های توسعه نیشکر دارد،در ضمن ما در نزدیکی فولاد خوزستان هستیم و متاسفانه این شرکت هم شب با تمام ظرفیت کار میکند به طوری که هر روز هم اگر درختان مجاور کارخانه فولاد را بشورند روز بعد لایه ای از دوده و گرد آهن بر روی درختان دیده می‌شود پس فکری به حال نسل آینده بکنید که در معرض انواع بیماریهای تنفسی قرار دارند.