صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آمار مرگ از کرونا در ایران ۴.۱ درصد

  • کد خبر: ۱۹۴۶۴
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی کشور و نماینده وزیر بهداشت در قرارگاه مبارزه با کرونا گفت: میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشور ۴،۱ درصد است که این نقطه بسیار مثبت و امیدوارکننده‌ای محسوب می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر علی دلپیشه اظهار داشت: تمام ظرفیت و توان دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه‌های نیروی انسانی، اعتبارات، زیرساخت‌ها و ... برای مدیریت بیماری کرونا به کار گرفته می‌شود همچنین از ظرفیت و توان فرمانداران در سطح شهرستان‌ها نیز برای مقابله با این بیماری به خوبی استفاده شود.

وی افزود: همه ما به عنوان خدمتگزاران مردم وظیفه حفاظت از سلامت مردم را به عهده داریم و قصور و کوتاهی در این زمینه از سوی هیچ کسی پذیرفته نیست، بطور قطع کسانی که برای حفظ سلامت مردم از جان و دل مایه گذاشته اند در محضر خداوند اجر و پاداش اخروی خواهند داشت.

دلپیشه یادآور شد: برای نخستین بار است که یک رخداد بیولوژیک گسترده و ناشناس در کشور حادث شده و مدت مهمان بودن این ویروس در کشور مشخص نیست، مهمترین نکته قدرت انتشار، سرایت پذیری و ناشناخته بودن آن است.

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: کنترل مرزها، مدیریت اجتماعات و وضعیت توزیع اقلام بهداشتی در سطح کشور باید به خوبی انجام شود، تنها نکته مثبت و امیدوارکننده در مقابله با کرونا رعایت بهداشت فردی است که امیدواریم از شیوع آن جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه تلاش شبانه روزی و ۱۰ روزه انستیتو پاستور نمونه‌ای از تلاش‌های شایسته کارکنان حوزه سلامت است، یادآور شد: مردم بدون ترس از بیماری کرونا نکاتی پیشگیرانه را در پیش گیرند تا این بیماری در استان و کشور کنترل شود.

دلپیشه تاکید کرد: رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری باید بهداشت را رعایت کنند، از دست دادن و روبوسی و تجمع پرهیز شود، در ایام پیش رو و نزدیک شدن به سال جدید باید مراقب رفتن به مهمانی‌ها باشیم، سفر‌ها به سایر نقاط کشور متوقف شود و رسانه‌ها در انتقال فرهنگ پیشگیرانه از ابتلا به بیماری کرونا مسوولان را یاری کنند.

وی تصریح کرد: اگر بیماری کنترل نشود می‌تواند تبعات جبران ناپذیری از جمله از به خطر افتادن سلامت مردم را به دنبال داشته باشد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.