صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی گفت: احتمال گسترش درگیری فلسطین و اسرائیل به سایر کشور‌های منطقه خاورمیانه بسیار زیاد است.

به گزارش شهرآرانیوز، آناتولی ویکتوروف روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره گسترش درگیری‌ها به شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ اظهار داشت: سطح رویارویی بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و میزان گسترش درگیری‌ها در منطقه بسیار بالا است.

وی همچنین به اهمیت ممانعت از گسترش درگیری‌ها اشاره کرد و افزود: لازم است که علیه این روند به سرعت اقدام شود.

سفیر روسیه گفت: سیاست‌های آمریکا یکی از دلایل اصلی چنین تشدید تنشی در منطقه است و اوج گیری یا تشدید کنونی این رویارویی به شکل عمده نتیجه سیاست‌های شکست خورده ایالاتمتحده در خاورمیانه است.

این دیپلمات روس اضافه کرد: آمریکایی‌ها بسیاری از فرآیند‌ها را ربوده، منافع کشور‌ها و مناطق را در نظر نگرفته و تلاش کردند توافق‌های به ظاهر جذاب را نهایی کنند.

ویکتوروف تاکید کرد: اقدام‌های آمریکا با هدف حل و فصل مناقشه کنونی نیست، بلکه برای تشدید اوضاع به منظور کسب فرصتی برای دیکته کردن شرایط خود است.

وی ادامه داد: آمریکا به جای اینکه شکست‌های خود را به رسمیت شناخته و به اقدام‌های جمعی در منطقه بپیوندد، بار دیگر خط اقدامات یک جانبه را ادامه داده و اسرائیل را به اتخاذ تدابیر دشواری که نباید در شرایط کنونی انجام شوند، سوق می‌دهند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.