آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری در سلامت کامل برگزار شد | آغاز تبلیغات دور دوم از فردا (۱۰ تیر) سرپرست وزارت خارجه: مسئولیت بحران دیگر در منطقه با حامیان غربی رژیم صهیونیستی است پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان به کنفرانس بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد | پیروزی نهایی، آزادی کل منطقه از سلطه دشمن صهیونیستی و آمریکاست برنامه تبلیغاتی نامزد‌ها در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه است؟ کره شمالی باعث درگیری لفظی قدرت‌های جهانی در شورای امنیت شد فرمانده کل سپاه پاسداران در مشهد: ما پیروز می‌شویم و این سرنوشت محور مقاومت است| اسرائیل، سرپُل منافع آمریکا در منطقه+ فیلم
سرخط خبرها

بلومبرگ از ارسال بی‌سروصدای تسلیحات آمریکایی به اسرائیل خبرداد

  • کد خبر: ۱۹۴۶۳۴
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
بلومبرگ از ارسال بی‌سروصدای تسلیحات آمریکایی به اسرائیل خبرداد
رسانه بلومبرگ در گزارشی می‌گوید: پنتاگون بی‌سر و صدا ارسال تجهیزات کمکی خود را به اسرائیل افزایش داده است و از جمله این کمک‌ها می‌توان به موشک‌های هدایت‌شونده، گلوله‌های ۱۵۵میلی‌متری، دستگاه‌های مخصوص دید در شب، مهمات سنگرشکن و خودرو‌های جدید ارتش اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این فهرست که شامل کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی است، برچسب «درخواست‌های رهبر ارشد اسرائیل» بر آن ثبت شده و تاریخ صدورش به اواخر ماه اکتبر مربوط می‌شود.

طبق سندی که توسط بلومبرگ رویت شده، این تسلیحات یا در حال ارسال هستند یا وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا آن‌ها را از انبار‌ها و ذخایر اروپا و آمریکا به دست رژیم صهیونیستی برسانند. برای مثال، تا اواخر ماه اکتبر، تمام ۳۶ هزار گلوله‌های ۳۰ میلی‌متری، ۱۸۰۰ مهمات سنگرشکن و دست کم ۳۵۰۰ دستگاه مخصوص دید در شب تحویل داده شده است.

سخنگوی پنتاگون از ارائه جزئیات در این خصوص خودداری کرد، اما خود وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا از طریق کانال‌های مختلفی تسلیحات را پیگیری می‌کند تا «مطمئن شود که اسرائیل ابزاری برای دفاع از خود دارد.»

در این بیانیه آمده است: این کمک‌های امنیتی به طور روزانه ادامه خواهند داشت. ایالات متحده به سرعت مهمات هدایت شونده دقیق، بمب‌هایی با قطر کوچک، گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری و سایر مهمات را فراهم می‌کند. در کنار این کمک‌ها، رهگیری‌های گنبد آهنین و تجهیزات پشتیبانی پزشکی نیز ارائه می‌شوند.

این اقدام آمریکا انتقادات زیادی را از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد و مستقل به همراه داشته است. این سازمان‌ها معتقدند که آمریکا با ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی باعث افزاش درگیری‌ها و بمباران در نوار غزه می‌شود؛ درگیری‌هایی که تاکنون موجب شهادت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی شده است.

بیش از ۳۰ نهاد کمکی و مستقل روز دوشنبه در نامه‌ای به «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا خواستار توقف ارسال گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری شده‌اند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای چهلمین روز ادامه دارد در حالی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) از یورش نیرو‌های اشغالگر به داخل مجتمع پزشکی الشفا واقع در ضلع غربی مرکز غزه در پی درگیری‌های شدید با مقاومت فلسطین و اشغالگران خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد که نظامیان صهیونیستی با ورود به بیمارستان الشفا در غزه زیرزمین این بیمارستان را بازرسی کردند. ارتباط بیمارستان الشفاء غزه با جهان خارج قطع شده است و نیرو‌های اشغالگر در آن مستقر هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->