صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی از شرایط مطلوب اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز (دام سبک) برای عشایر در این استان خبر داد.

محمدحسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح تولید قراردادی گوشت دام سبک عشایر در سراسر کشور از مهر ماه آغاز شده و در این راستا عقد قرارداد برای یک میلیون رأس دام سبک در کشور پیش‌بینی شده است که ۲۵۰هزار ر‌أس از این شمار سهمیه خراسان رضوی تعیین شد.

وی ادامه داد: تاکنون قرارداد ۵۰هزار رأس دام سبک عشایر در این استان بسته شده است و اقدامات لازم برای افزایش این شمار در حال انجام است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی مدت قرارداد در این قالب را از ۱۵ آبان جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال۱۴۰۳ اعلام کرد و افزود: در قالب این طرح به ازای هر رأس دام، نهاده شامل ذرت، کنجاله سویا و جو تحویل عشایر طرف قرارداد می‌شود و عشایر متعهد می‌شوند در برابر این دریافتی بعد از پایان مدت قرارداد، گوشت دام خود را به قیمت روز بازار تحویل اداره کل امور پشتیبانی امور دام دهند.

جعفری در ادامه اظهارکرد: طرح تولید گوشت قراردادی با هدف حمایت از عشایر در کشور و استان در حال انجام است و خوشبختانه استقبال عشایر این استان از طرح‌های پرواربندی و تغذیه علمی مطلوب بوده است.

هم‌اکنون ۸هزارو ۲۰۰ خانوار با حدود ۳۴ هزار نفر در خراسان رضوی جمعیت عشایری محسوب می‌شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.