صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: ریزگردهایی که اکنون در مشهد وجوددارد از نواحی غربی کشور و مرزهای غربی و شمال غرب استان نشئت می‌گیرد.

یحیی قائنی پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص وضعیت کنونی و گرد و غبار حاکم بر هوای مشهد تصریح کرد: ریزگردهایی که اکنون در مشهد وجوددارد از نواحی غربی کشور و مرزهای غربی و شمال غرب استان نشئت می‌گیرد. با توجه اینکه چند سالی است در کشور خشکسالی داریم و مراتع ما از بین رفته و خاک خشک است جریان هوا، سیستم‌های کم‌فشار و ناپایداری‌های جوی باعث انتقال ذرات گرد وغبار به استان ما شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود:، چون جهت جریان به استان بیشتر غربی است این معضل را خواهیم داشت. با پیش‌بینی‌هایی که در خصوص افزایش بارندگی در پاییز و زمستان داریم، امیدواریم از شدت این گردوغبار در جریان هوا کم شود.

قائنی‌پور افزود: باید با این شرایط سازگار شویم، چون وضعیت اقلیمی به سمت خشکی و خشکسالی است این موارد تا پایان سال تکرار خواهد شد.

به گفته وی، از چهارشنبه گذشته این وضعیت پیش‌بینی شده بود و هشدار شماره ۵۳ هواشناسی در خصوص کاهش کیفیت هوا داده شده و در اختیار مسئولان قرار گرفته بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.