صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تاکید قالیباف بر توجه به نوسازی مدارس در برنامه هفتم 

  • کد خبر: ۱۹۵۲۹۰
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر عدم توجه به نوسازی مدارس در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: این موضوع نکته مهمی است و متاسفانه ما تاکنون در برنامه هفتم توسعه به آن نپرداختیم و لازم است برای آن چاره‌اندیشی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، جبار کوچکی‌نژاد در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در برنامه‌های پنجم و شم توسعه در هر برنامه، حدود سه میلیارد دلار ارز از صندوق ذخیره ارزی به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور کمک شد، اما در برنامه هفتم توسعه یک ریال نیز برای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص پیدا نکرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: این در حالی است که ما در همه شهر‌ها مدارس نیمه ساخته داریم و بدین ترتیب، هم بیت‌المال از بین می‌رود و هم آموزش و پرورش در تامین مدارس دچار بحران خواهد شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کوچکی نژاد بیان کرد: بحث نوسازی مدارس واقعا موضوع مهمی است اکنون بخش قابل توجهی از مدارس، چه در بخش دولتی و چه در حوزه خیرین در نیمه راه قرار دارد و نیمه ساخته هستند. تاکنون در برنامه هفتم توسعه برای مدارس جز اعتبار مالیاتی هیچ کار دیگری نتوانستیم انجام دهیم این نکته مهمی است که باید کمیسیون تلفیق و صحن مجلس شورای اسلامی برای آن چاره‌اندیشی کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.