صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماگر اصلی بازار سهام امروز دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ نیز در هشتمین روز متوالی روند نزولی را ادامه داد و تا پایان وقت معاملات بیش از ۸ هزار واحد نسبت به روز گذشته افت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شاخص کل بورس با افت ۸۳۲۵ واحدی در پایان در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس نیز همسو با شاخص کل بورس حرکت کردند. شاخص هموزن بیش از ۳ هزار واحد و شاخص فرابورس ۱۳۲ واحد نسبت به دیروز عقب‌تر نشستند.

امروز فارس، فولاد و حکشتی نماد‌های قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل ومهان، واتی و وتوکا از نماد‌های سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های وسپهر، آریا و خاور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نماد‌های فصبا، اتکای و هرمز بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

با نگاهی به روند معاملات چند ماه اخیر بازار سهام در می‌یابیم که بازار وارد روند فرسایشی شده است. روندی که سه سال گذشته نیز در آن فرو رفته بود. کارشناسان معتقدند برای خروج از این شرایط باید تصمیمات سیاستگذاران به دور از هیجان و کاملا منطقی و به نفع پویایی بازار‌ها باشد. همچنین ضروری ست تا سیاستگذاران تصمیم گیری‌های ویژه‌ای در راستای تغییر آسیب پذیری بازار داشته باشند.

در شرایط فعلی به نظر می‌رسد با توجه به کاهش محسوس اغلب سهم ها، عرضه کنندگان چندان تمایلی به فروش سهام خود ندارند. بر همین اساس خریداران نیز رغبت چندانی به خرید ندارند. این موضوع باعث شده تا روند کم رمق فعلی ادامه پیدا کند. مگر زمانی که محرکی قدرتمند روند بازار را تغییر دهد.

نمای پایانی بازار براساس تعداد معاملات 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.