صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازار سهام بالاخره پس از ۸ روز کاری رنگ سبز به خود دید. شاخص اصلی بورس امروز هر چند کم‌توان، اما سبزپوش شد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس امروز با رشد ۲۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰ واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز توانست ۳ هزار واحد و شاخص کل فرابورس ۴۸ واحد رشد را در آخرین روز آبان ماه ثبت کنند.

ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۴ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها ۱۸۹ میلیارد تومان از سهام حقوقی‌ها را خرید کردند. امروز همچنین ۵۲ درصد نماد‌ها سبزپوش بودند.

«شستا» با ۵۶۵ واحد، «اخابر» با ۴۴۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت و «فولاد» با ۴۶۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته است.

بی رمقی این روز‌ها ناشی از نبود پول در بازار است. این موضوع نشان می‌دهد که بازار آمادگی زیادی برای عرضه‌های گسترده ندارد. در واقع هر چه بازار متزلزل‌تر ظاهر شود، فضای حاکم بر معاملات تمایل بیشتری به سمت تشدید بی‌اعتمادی سهامداران دارد.

کارشناسان معتقدند که انتشار مداوم اخبار، سمت‌وسوی بازار را با تغییر مواجه می‌کند. به این صورت که علاوه بر اینکه بازار متاثر از متغیر‌های مختلف توانایی برای جذب پول ندارد، دریافت اخبار گوناگون و انتشار بدون راستی‌آزمایی آن‌ها نیز موجب افزایش ترس سهامداران خرد و حقیقی خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.