صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سازمان الحشدالشعبی عراق اعلام کرد که در حمله آمریکا به رزمندگان این سازمان در مرکز عراق تعدادی به شهادت رسیده‌اند و چند تن دیگر مجروح شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان الحشدالشعبی عراق، عصر امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله سحرگاهی امروز (چهارشنبه) آمریکا به مناطقی در عراق ۸ رزمنده این سازمان به شهادت رسیده‌اند و تعدادی دیگر مجروح شده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الحشدالشعبی اعلام کرد: «تعدادی از مواضع سازمان الحشدالشعبی سحرگاه امروز مورد تجاوز ناجوانمردانه آمریکا قرار گرفت که به دنبال آن، ۸ نفر شهید و ۴ تن دیگر مجروح شدند».

طبق این بیانیه، در پی این تجاوز، فرماندهی مناطق الجزیره عراق در «جرف النصر» شمال بابل (مرکز عراق) هدف حمله قرار گرفته و رزمندگان الحشدالشعبی هنگام انجام وظیفه ملی خود به شهادت رسیده‌اند.

الحشدالشعبی عراق این اقدام خصمانه آمریکا را «نقض آشکار حاکمیت» این کشور خواند و آن را محکوم کرد و در عین حال تاکید نمود که کاملا به دستوارات فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پایبند است.

در پایان این بیانیه همچنین تاکید شده است که الحشدالشعبی در دفاع از عراق و حاکمیت آن به هیچ وجه تردید نخواهد کرد.

چارچوب هماهنگی عراق متشکل از احزاب شیعی این کشور در بیانیه‌ای به شدت به این حمله واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.

چارچوب هماهنگی تاکید کرد مأموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی بایست در طبق قوانین عراق انجام شود و هر عملیاتی خارج از قوانین محکوم است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.