هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد
سرخط خبرها

بغداد در واکنش به حملات پهپاد‌ی: آمریکا حاکمیت عراق را نقض می‌کند

  • کد خبر: ۱۹۶۰۸۶
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
بغداد در واکنش به حملات پهپاد‌ی: آمریکا حاکمیت عراق را نقض می‌کند
دولت عراق در واکنش به حملات پهپاد‌های آمریکایی به جنوب غرب بغداد، این تخلف واشنگتن را نقض حاکمیت این کشور توصیف و تاکید کرد که اقدامات لازم برای دفاع از منافع عالی عراق در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق در این باره اظهار کرد: دولت عراق تأکید می‌کند که با اقدامات دو روز گذشته، به عنوان یک تشدید خطرناک تنش برخورد می‌کند؛ چراکه این اقدامات نقض حاکمیت است.

طبق گزارش خبرگزاری شفق نیوز، وی تاکید کرد: ما تحت هر شرایطی و مطابق وظایف قانون اساسی و حقوقی دولت متعهد به حفاظت و دفاع از حاکمیت کشور هستیم. ما حمله به منطقه «جُرف النسر» را محکوم می‌کنیم، این اقدام بدون اطلاع دولت عراق انجام شد و یک نقض آشکار حاکمیت کشور و تلاش برای نقض وضعیت پایدار امنیت داخلی آن است. دولت عراق منحصراً حق اجرای قانون و مجازات متخلفان را دارد، این یک حق انحصاری برای آن است و هیچ یک از طرف‌های خارجی حق اجرای این نقش را ندارند.

العوادی ادامه داد: حضور ائتلاف بین‌المللی در عراق در راستای حمایت از نیرو‌های مسلح ما از طریق مسیر‌های آموزش و توان‌بخشی و ارائه مشاوره است و اقدام مذکور نقض آشکار برنامه‌های ائتلاف برای مبارزه با داعش در عراق است؛ بنابراین از آن‌ها می‌خواهیم که به روش انفرادی عمل نکنند و به حاکمیت عراق پایبند باشند؛ چراکه هرگونه نقض آن قابل تحمل و چشم‌پوشی نیست.

سخنگوی دولت عراق همچنین تاکید کرد: محمد شیاع السودانی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح و نخست وزیر عراق، به تمام نیرو‌های مسلح و کلیه نهاد‌های امنیتی دستور داده است تا وظایف خود را انجام دهند و قانون را اجرا کنند و اجازه ندهند که هیچ طرفی به امنیت و ثبات کشور آسیب وارد کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در پیامی در پلتفرم «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد که نیرو‌های این کشور صبح امروز (چهارشنبه) «حملات جداگانه و دقیقی را به دو تأسیسات در عراق انجام دادند.»

سازمان تروریستی سنتکام در توجیه این اقدام تجاوزکارانه خود افزود: این حملات پاسخی مستقیم به حملاتی بود که نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف را در عراق و سوریه هدف قرار دادند.

این حملات یک روز پس از حمله هوایی قبلی آمریکا در عراق انجام شد. خبرگزاری شفق نیوز سه‌شنبه به نقل از یک مقام امنیتی عراقی نوشت، یک پهپاد ناشناس خودرو وابسته به گردان‌های حزب‌الله را در نزدیکی منطقه «ابو غریب» واقع در نزدیکی بغداد هدف قرار داد.

پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق طی چند هفته اخیر، چندین بار هدف حمله موشکی و پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته‌اند. مقاومت اسلامی عراق پیشتر اعلام کرده بود که در راستای حمایت از ملت فلسطین و به دلیل دست داشتن آمریکا در کشتار و جنایت علیه آنها، حملات به پایگاه‌های واشنگتن در منطقه را تشدید خواهد کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->