صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به‌جای اتانول، متانول نخرید

  • کد خبر: ۱۹۶۲۶
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
کارشناس ناظر بر مراکز عرضه موادغذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی گفت: با توجه به تشابه اسمی اتانول و متانول، شهروندان باید توجه داشته باشند برای ضدعفونی به جای الکل اتانول، الکل متانول نخرند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ افشین حولکی بیان کرد: ضدعفونی کردن سطوح و شستن دست‌ها یکی از نکات بهداشتی مورد تاکید است که در این باره باید توجه داشت که بسیاری از الکل‌های موجود در بازار متانول بوده و هنگام خرید باید توجه داشت که الکل اتانول را خریداری کرد.

وی بیان کرد: استفاده از الکل متانول با توجه به خاصیت نامناسب برای بدن تاثیر سوئی بر روی دست‌ها گذاشته و این الکل از طریق پوست جذب بدن می‌شود.

کارشناس ناظر بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی تاکید کرد: بهترین شیوه برای ضد عفونی دست استفاده از مایع صابون و آب ولرم است و باید در هر مکانی نسبت به شستشوی دست‌ها اقدام کنیم.

حولکی ادامه داد: با توجه به اینکه ویروس کرونا خاصیت همچون چربی دارد با شستشوی متناوب دست‌ها می‌توان بیش از ۹۰ درصد بار میکروبی را از دست‌ها جدا کرده و راهی فاضلاب کرد.

وی با بیان اینکه مواد شوینده قاتل چربی‌ها هستند گفت: همه مردم به محلول‌های ضدعفونی کننده دسترسی ندارند، اما دسترسی به آب و مایع آسان‌تر است.

کارشناس ناظر بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی تاکید کرد: استفاده از صابون مایع به جای مواد ضدعفونی که پایه الکلی دارند توصیه می‌شود.

حولکی ادامه داد: مواد ضدعفونی کننده برای مکان‌هایی است که دسترسی به آب و صابون مایع وجود نداشته باشد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.