قتل فجیع پسر جوان با ۵ ضربه چاقو کولیک نوزاد هیچ دارویی ندارد | مصرف این دارو برای زیر ۲ ساله‌ها احتمال مرک را افزایش می‌دهد هشدار اورژآنس کشور درباره افزایش ۴۶ درصدی غرق‌شدگی‌ها ساخت ۷ هزار مدرسه در دوره رئیس جمهور شهید ابتکار جالب قاضی جنایی برای انتقال جسدی که دفن شده بود قتل دلخراش پسر جوان با قیچی آرایشگری معدوم سازی بیش از ۵ هزار قلیان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کشف ۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال شمش طلا در هنگ مرزی تایباد (۶ خرداد ۱۴۰۳) نشت گاز و انفجار منزل مسکونی ۲ مصدوم بر جای گذاشت+تصاویر تیراندازی در کازرون ۵ مجروح برجای گذاشت (۶ خرداد ۱۴۰۳) دستگیری ۲ مامور قلابی توسط پلیس مشهد دلایل احساس سردی پا در فصل‌های گرم سال چیست؟ پلمب کارگاه آب‌میوه تقلبی | مردم به کد ده‌رقمی استاندارد توجه کنند کشف محموله ۴۱ کیلوگرمی موادمخدر در شهرستان رشتخوار راهنمای جامع رزرو هتل‌های و هتل‌آپارتمان در مشهد بیماران دیابتی عسل مصرف کنند جان‌باختن ۶۱ نفر بر اثر حوادث جوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ جویدن ناخن یک اختلال وسواسی است که باید درمان شود مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی تغییر کرد
سرخط خبرها

احتکار ۱۰۵ هزار کالای بهداشتی در مشهد

  • کد خبر: ۱۹۶۴۰
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
احتکار ۱۰۵ هزار کالای بهداشتی در مشهد
محتکران همچنان در حال موج‌سواری روی کرونا‌ویروس هستند
مهدی قرآنی - این گزارش را نخوانید! چه لزومی دارد وقتی همه در تب این روز‌های جامعه دچار تشنج شده اند این گونه گزارش‌ها را دنبال کنید؟! تب کرونا بازار را فلج کرده؛ از دید بعضی‌ها عیبی ندارد! تعدادی از هم وطنانمان جان خود را از دست داده اند؛ از نگاه برخی دیگر باز هم عیبی ندارد!
مگر می‌شود فردی با مرگ هم وطن خود خوش‌حال شود؟! مگر می‌شود کسی از یک شرایط بحرانی به جای کمک به هم نوع، سوء استفاده کند و به فکر خود و جیب خودش باشد؟! مگر می‌شود کسی به جای تسهیل در تیمار یک بیمار زمینه مرگ او را به وجود آورد؟! یقینا آنکه روزی دلار احتکار می‌کند تا چرخ اقتصاد جامعه را معیوب سازد در به راه افتادن موج یک بیماری هم رو به احتکار دارو می‌آورد. همان‌هایی که این روز‌ها دستکش، مایعات ضدعفونی، ماسک و برخی دارو‌های مورد نیاز مردم را در انبار‌های خود احتکار می‌کنند تا با بالا بردن قیمت این ملزومات آینده کثیفشان را آباد کنند. چه می‌توان گفت و چه صفتی برای این افراد می‌توان نام برد؟
البته اقدامات مجریان قانون هم قوت قلبی برای جامعه است و از جایی که چوب خدا صدا ندارد، تاکنون دست تعداد زیادی از این محتکران در شهر‌های مختلف کشور برای عموم جامعه رو شده است و مجریان عدالت هم حق این افراد را کف دستشان گذاشته اند. خراسان رضوی یکی از استان‌های کشور که این روز‌ها در تب کرونا می‌سوزد طبق اعلام یاسر‌رایگانی، سخن گوی سازمان تعزیرات کشور، رتبه یکم در بیشترین پرونده تخلفات کرونایی را طی چند روز اخیر داشته است.

احتکار در کارخانه تولید ملزومات بهداشتی
ناگفته نماند که از زمان اوج گیری تب کرونا در خراسان رضوی اقدامات پیشگیرانه و مجدانه‌ای از سوی مراجع قضایی، پلیس، سازمان صمت و اداره بهداشت صورت گرفته است وتاکنون دست تعدادی از محتکران که به انبار غیرمجاز هزاران جفت دستکش و هزاران لیتر مایع ضدعفونی و الکل اقدام کرده بودند برای قانون رو شده است. بنا بر اعلام دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی طی چند روز اخیر از ۱۰۰ واحد صنفی، داروخانه و انبار در مشهد بازرسی به عمل آمد که هزاران قلم از ملزومات پیشگیرانه احتکار شده در این مأموریت‌ها از سوی ضابطان قضایی شناسایی و توقیف شده است.
محمدحسین درودی در تشریح جزئیات این پرونده‌ها گفت که در پی اجرای این عملیات‌ها در این مدت تعداد ۲۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک و ۹۰۰۰ پد بهداشتی احتکاری کشف و توقیف شده است.
به گفته این مقام ارشد قضایی مشهد ارزش این اقلام ۵۶۷ میلیون ریال برآورد شده که از یک کارخانه تولیدی کشف شده و اقلام مکشوفه به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شده
است. درودی با اشاره به برخی از اقدامات دادستانی خراسان رضوی در راستای برخورد با احتکار و گران فروشی اقلام بهداشتی در پی شیوع این ویروس خطرناک، بیان کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا کارگروهی برای نظارت بر روند عرضه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده تشکیل شده که در قالب ستاد تدبیر اقدامات مربوط را پیگیری می‌کند.

مهر و موم ۳ واحد صنفی احتکار کننده
پلیس استان هم در همین راستا اقدامات مؤثری انجام داده است. روز گذشته با اجرای ۳ عملیات ضربتی دست ۳ محتکر را رو کرد و آن‌ها را تحویل مرجع قضایی داد.
جزئیات این ۳ عملیات از زبان فرمانده انتظامی خراسان رضوی این گونه مطرح شده است که مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان طی رصد و پایش میدانی به اخباری دست یافتند که نشان از دپوی غیرمجاز ۳‌محموله ملزومات بهداشتی در مشهد داشت.
به گفته سردار محمدکاظم تقوی این ۳ عملیات به طور هم زمان و طی هماهنگی قضایی و با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا درآمد که در آن هزاران جفت دستکش، پد الکلی، ماسک، مایع ضدعفونی و الکل کشف و توقیف شد.
این مقام ارشد نظامی استان ادامه داد: در مرحله اول این عملیات مجریان قانون در بازرسی از یک واحد صنفی ۴۰۷ عدد اسپری ضدعفونی کننده تقلبی و ۱۴۵ لیتر الکل احتکار شده را کشف و ضبط کردند.
تقوی بیان کرد: در دومین مرحله از این عملیات هم مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان موفق به کشف ۱۳ هزار جفت دستکش و ۴۰۰ پد الکلی از واحد صنفی دیگری شدند. همچنین در مرحله سوم این عملیات نیز ضابطان قضایی در بازرسی از واحد صنفی دیگری در مشهد توانستند ۵۹ هزار جفت دستکش، ۳۰۰ عدد ماسک جراحی و ۷۰۰ پد الکلی که غیرمجاز دپو و احتکار شده بود را توقیف کنند. بنا بر اعلام سردار تقوی در این عملیات‌ها ۳ دادسرا قضایی معرفی و واحد‌های صنفی آن‌ها هم با دستور مقام قضایی مهر و موم شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->