صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مشهد درخصوص خودرو‌هایی با معاینه فنی فاقداعتبار و میزان جریمه آنان توضیحاتی ارائه کرد.

سیاوش میلانیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درخصوص جریمه خودرو‌های دودزا اظهار کرد: طبق آیین‌نامه نحوه انجام معاینه فنی که سال۹۳ ابلاغ شد، هر خودرویی که گواهی معاینه فنی را اخذ کرده و پس از آن هرگونه نقص آشکاری که خودرو داشته باشد معاینه فنی آن از رده اعتبار خارج شده، پلیس می‌تواند برای اعمال قانون خودرو اقدام کند و از مالک خودرو درخواست معاینه فنی جدید کند.

وی افزود: این قوانین وجود داشته، اما با توجه به تشدید آلودگی هوا و اهمیت انجام پایش آلایندگی، این قانون با تأکید بیشتری اجرا می‌شود.

همچنین سرهنگ علیرضا رحیمی، رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مشهد در ادامه گفت: طی هشت ماه نخست سال ۱۴۰۲ به طور میانگین روزانه ۳هزار خودرو یعنی در ماه ۹۰ هزار خودرو به علت نداشتن معاینه فنی اعمال قانون شد.

وی افزود: خودرو‌هایی که معاینه فنی آنان فاقد اعتبار است روزانه ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان توسط پلیس به‌صورت حضوری و توسط دوربین‌ها به صورت مکانیزه جریمه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مشهد دارای ۶ مرکز معاینه فنی است که در خیابان‌های آزادی، بهارستان، بهمن، حافظ، رباط طرق و مفتح واقع شده‌اند و مالکان خودرو می‌توانند به صورت حضوری مراجعه کنند یا به‌صورت اینترنتی نوبت گرفته و در موعد معین مراجعه کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.