قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد بسته ویژه اینترنت رایگان دولت برای معلمان + جزئیات تصادف خودرو حامل سوخت در خراسان جنوبی ۲ کشته برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض مبارزه با فساد در تأمین‌اجتماعی با ۴۶ میلیون مخاطب مستقیم جدی است اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفاهیات معلمان باید همزمان با اجرای کامل رتبه بندی پرداخت شود یک فعال کارگری: دلخوری بازنشستگان اجرانشدن ماده ۹۶ از سوی دولت است جدول اضافه‌حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | مابه‌التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد واریز می‌شود
سرخط خبرها

مدیر یکی از مراکز معاینه فنی مشهد: ۲۵ تا ۳۰ درصد خودرو‌های مراجعه‌کننده مردود می‌شوند

  • کد خبر: ۲۰۶۵۵۵
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
مدیر یکی از مراکز معاینه فنی مشهد: ۲۵ تا ۳۰ درصد خودرو‌های مراجعه‌کننده مردود می‌شوند
مدیر مرکز معاینه فنی بهارستان مشهد گفت: روزانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ خودرو برای معاینه فنی به مرکز ما مراجعه می‌کنند که ۲۵ تا ۳۰ درصد مردود می‌شوند، از این تعداد ۷۰ درصد خودرو‌های مردودی ما آلایندگی دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، امیرمحمد علیخان‌زاده امروز، ۲۶ دی‌ماه، در تور خبری بازدید از مرکز معاینه فنی بهارستان که در آستانه روز ملی هوای پاک برگزار شد، اظهار کرد: مرکز ما از بهمن‌ماه سال گذشته با دو خط فعال و بازرسی خودرو‌های دوگانه‌سوز شروع به فعالیت کرده و در این مدت مرکز نمونه شده است.

وی بیان کرد: زمانی که چهار سال از عمر خودرو بگذرد، نیاز به معاینه فنی دارد و هر سال باید این کار را انجام دهد. در کلان‌شهر‌هایی مانند مشهد، تهران، تبریز و اصفهان دوربین‌های پلاک‌خوان در سطح شهر فعال هستند و اگر خودرویی فاقد معاینه فنی باشد، هر روز جریمه ۵۲ هزار تومان برای خودرو اعمال می‌شود.

علیخان‌زاده درخصوص روند انجام معاینه فنی در مرکز بهارستان عنوان کرد: در ابتدا پذیرش خودرو صورت می‌گیرد. خودرو‌ها یا دوگانه‌سوز یا بنزین‌سوز هستند. در مرحله پذیرش اگر خودرو دوگانه‌سوز باشد، در سوله مخصوص مرکز توسط کارشناس استاندارد مقیم از نظر سیستم سوخت‌رسانی و مخزن سوخت مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر ۶ سال از تاریخ تولید مخزن گذشته باشد در آزمایشگاه‌های تست هیدرواستاتیک بررسی می‌شوند و اگر مورد تایید باشند دوباره به مرکز معاینه فنی برگشته و بازرسی بنزینی می‌شوند.

مدیر مرکز معاینه فنی بهارستان مشهد افزود: در زمینه خودرو‌های بنزین‌سوز در ابتدا عیوب ظاهری مانند شیشه، چراغ و طلق مورد بررسی قرار می‌گیرد، پس از آن خودرو وارد خط می‌شود. ما در ابتدای ورود دوربین پلاک‌خوان داریم که تمام اطلاعات را از راهور به سیستم ما منتقل می‌کند. در زمان تست نیز دوربین دیگری وجود دارد تا خودرو در زمان ورود و تست یکی باشد.

وی ادامه داد: مرحله بعدی تست چهارگاز بوده که مربوط به آلایندگی خودرو است. در این مرحله خروجی گاز تست می‌شود. مرحله بعدی تست وزن، کمک‌فنر، ترمز‌های جلو و عقب خودرو، ترمزدستی و لغزش جانبی خودرو بوده و در مرحله آخر بخش زیرین خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد. در انتها کارت معاینه فنی صادر می‌شود. تا سه سال پیش بعد از تایید معاینه فنی برچسبی روی شیشه خودرو زده می‌شد، اما اکنون حذف شده و تنها همین کارت به مالک خودرو داده می‌شود.

علیخان‌زاده تصریح کرد: روزانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ خودرو برای معاینه فنی به مرکز ما مراجعه می‌کنند که ۲۵ تا ۳۰ درصد مردود می‌شوند، از این تعداد ۷۰ درصد خودرو‌های مردودی ما آلایندگی دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->