صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ضرورت ورود جدی صنعت بیمه به صدور بیمه برای زائران مشهدالرضا | تخلفات آشکار شرکت‌های صدور آنلاین بیمه

  • کد خبر: ۱۹۷۰۷۹
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی با اشاره به ورود و خروج سالانه تعداد زیادی زائر داخلی و خارجی به مشهد و جایگاه صنعت بیمه در این زمینه، گفت: متأسفانه صنعت بیمه در این زمینه موفق عمل نکرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید بهرامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه صنعت بیمه در زمینه زائران مشهدالرضا موفق عمل نکرده است؛ چراکه نیازمند هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها در سطح استان است. با این حال به صورت پراکنده برخی از شرکت‌ها در مبادی ورودی یا کمپ‌های اسکان زائران بیمه‌نامه‌های دستی یا بیمه حوادث برای زائران صادر می‌کنند، اما کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: مشهد به‌عنوان قطب زیارتی در کشور ضرورت دارد تا مانند الزام زائران اربعین به بیمه شدن، برای زائران امام رضا(ع) نیز الزامات بیمه‌ای شکل بگیرد که نیازمند ورود جدی نهاد‌های حاکمیتی به این موضوع است.

پرداخت خسارت افت قیمت خودرو در تصادفات توسط برخی بیمه‌ها

دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی در زمینه پرداخت خسارت در تصادفات که منجر به افت قیمت خودرو می‌شود، تأکید کرد: شرکت‌های بیمه عموماً هر گونه خسارت مستقیم ناشی از تصادفات به خصوص در بیمه شخص ثالث را پوشش می‌دادند اما بیمه مرکزی افت قیمت خودرو را خسارت مستقیم نمی‌دانست. بر همین اساس در سنوات گذشته این موضوع از آیات عظام استفتا شد که طبق گفته اکثریت آنان، دریافت خسارت افت قیمت خودرو جایز شناخته نشده است.

وی ادامه داد: با این حال اداره کل حقوقی بیمه مرکزی در این زمینه در حال بررسی نظریه‌ای جدید در رابطه با افت قیمت خودرو در تصادفات است. این نظریه در بیمه مرکزی در حال بحث و بررسی است که در صورت تصویب برای اجرا به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌شود.

بهرامی با اشاره به اینکه در حال حاضر عموماً شرکت‌های بیمه افت قیمت خودرو را در صورت صدور رأی مراجع قضایی پرداخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز چالش وجود دارد؛ چراکه ارزیابان افت قیمت خودرو، ارزیابان صنعت بیمه نیستند و کارشناسان دادگستری این موضوع را بررسی می‌کنند که شرط کافی نیست.

شرکت‌های آنلاین صدور بیمه؛ چالش صنعت بیمه

وی درباره سایت‌های صدور آنلاین بیمه نیز توضیح داد: در حال حاضر چند سایت اینترنتی کار صدور آنلاین بیمه را انجام می‌دهند که در کشور به عنوان شرکت‌های استارتاپی شناخته می‌شوند، اما در حقیقت استارتاپ نیستند. این سایت‌ها صرفاً واسطه‌گری بیمه می‌کنند و کارگزاران آنلاین بیمه هستند.

دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی با اشاره به چالش ایجاد شده درباره این سایت‌ها گفت: شبکه فروش سنتی بیمه با این سایت‌ها دچار چالش شده است، برای مثال این شرکت‌ها در وب‌سایت‌های خود بیمه‌نامه‌هایی که قیمت مصوب دارند مانند بیمه شخص ثالث را با قیمتی کمتر از نمایندگی‌های بیمه، قیمت‌گذاری می‌کنند، در حالی که نرخ بیمه شخص ثالث مصوب بوده و طبق قانون تعیین می‌شود و هیچ شرکتی حق کم و زیاد کردن آن را ندارد.

وی افزود: این سایت‌های صدور آنلاین بیمه‌نامه، تخفیف حق بیمه را در حقیقت از عواید یا محل خواب پول که ایجاد می‌شود، تأمین می‌کنند. در واقع بیمه ارزان نیست و ارزان‌تر به دست مشتری نمی‌رسد.

بهرامی تأکید کرد: اگر سوییچ بیمه راه بیفتد وب‌سایت‌های اینترنتی بیمه نیز موظف می‌شوند تا قیمت‌های نمایندگان مرکزی شرکت‌های بیمه‌ای را در سایت‌های خود اعلام کنند و شاهد اختلاف قیمت‌ها نخواهیم بود.

رسانه‌ها از بیمه پرسشگری کنند

دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم توسعه در جوامع می‌توانند به رشد جامعه کمک کنند، گفت: از آنجایی که رسانه می‌تواند به خوبی بیمه را به مردم معرفی کرده و ضریب نفوذ بیمه در کشور را توسعه بخشد، اما متأسفانه تاکنون در این زمینه ضعیف عمل شده است و در حال حاضر کمتر رسانه‌ای در کشور وجود دارد که به صورت تخصصی از صنعت بیمه پرسشگری کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از مردم از اهمیت بیمه‌های زندگی برای حفظ و نجات کیان خانواده آگاهی ندارند، افزود: این وظیفه رسانه است که با فرهنگ‌سازی و تبیین این مهم، مردم را جذب بیمه کرده و از طرف مقابل به عنوان مطالبه‌گر، شرکت‌های بیمه را موظف به پاسخگویی کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.