صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: دولت اعتباراتی برای تأمین زیرساخت‌های آب و برق و گاز شهرک‌های صنعتی در نظر گیرد تا هزینه‌های سرمایه‌گذاری افزایش نیابد.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر فرشچی‌طوسی در نشست هم‌اندیشی با ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی در محل شرکت خدماتی شهرک صنعتی توس با اشاره به درخواست شرکت‌های خدمات‌رسان برای مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در تأمین زیرساخت‌های شهرک‌ها افزود: هر چقدر این شرکت در تأمین زیرساخت‌های آب و برق و گاز مشارکت کند، ناگزیر هزینه‌هایش را از واحدهای صنعتی خواهد گرفت و همین موضوع هزینه‌های سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

وی تأکید کرد: این روند عملاً سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی را فاقد انتفاع کافی برای متقاضیان می‌کند که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود، لازم است دولت اعتباراتی برای تأمین زیرساخت‌های آب و برق و گاز شهرک‌های صنعتی در نظر گیرد تا دیگر نیازی به ورود شرکت شهرک‌های صنعتی به این بخش نباشد و هزینه‌های سرمایه‌گذاری افزایش نیابد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به قدمت بالای شهرک‌های صنعتی استان اشاره و بیان کرد: زیرساخت‌های این شهرک‌ها مستهلک شده و عمر برخی از آن‌ها به بیش از ۲۰ سال می‌رسد، لذا زیرساخت‌هایشان نیاز به مرمت و نوسازی دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی سهم خود را از عوارض شهرداری از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده در شهرک‌ها پرداخت می‌کنند، بابت این مبالغ پرداختی باید شهرداری‌ها یا دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان به شهرک‌ها و نواحی صنعتی خدمات ارائه دهند که این امر اکنون اتفاق نمی‌افتد پس بایستی مبالغ فوق به شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای بازسازی و نوسازی تأسیسات و ارائه خدمات به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داده شود.

فرشچی اضافه کرد: از آنجا که پرداختی واحدها برای عوارض شهرداری به آن‌ها بازنمی‌گردد، ناگزیر هستند دوباره برای اصلاح زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی هزینه کنند که این موضوع در نهایت هزینه سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

در حال حاضر از ۵۲ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب استان ۴۱ مورد فعال بوده که قرارداد برای واگذاری زمین با ۵هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.