صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر علمی کنگره سراسری جراحان خراسان گفت: نیمی از مسیر درمان موفق به شکل‌گیری رابطه مناسب بین پزشک و بیمار بستگی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمد معتمدالشریعتی امروز، ۸ آذرماه، در مراسم افتتاحیه کنگره سراسری جراحان خراسان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در مبانی درمانی جدید نقش مشارکت بیمار در روند درمان و انتخاب مسیر درمان بسیار پررنگ و حائز اهمیت است.

وی افزود: گزافه نیست که حتی بگوییم مهم‌ترین بخش درمان به شکل‌گیری همین رابطه مناسب بین پزشک و بیمار پیوند خورده، به همین دلیل کنگره سراسری جامعه جراحان امسال با عنوان آگاهی‌بخشی و آماده‌سازی بیمار قبل و بعد از اعمال جراحی اختصاص پیدا کرده و به موضوع رابطه بین پزشک و بیمار می‌پردازد.

دبیر علمی کنگره سراسری جراحان خراسان بیان کرد: ارتباط پزشک و بیمار زوایای مختلفی دارد که انتخاب پزشک برای درمان، انتخاب آگاهانه روش درمان، تأثیرگذاری روند درمان، مسیر بهبودی بیمار و ... را شامل می‌شود. در این مسیر توجه به زمینه اقتصادی و اجتماعی بیمار نیز بسیار مهم است.

معتمدالشریعتی عنوان کرد: مباحثی چون تبلیغات در حوزه پزشکی، توریسم سلامت، نقش و جایگاه رضایت آگاهانه بیمار، نحوه بیان اخبار بد به بیمار و نحوه برقراری و تعامل با خانواده بیمار در مسیر درمان از سایر موضوعات این کنگره است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.