صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امروز، چهارشنبه آخرین روز کاری هفته بازار سهام در حالی به کار خود پایان داد که شاخص اصلی این بازار بیش از ۲۸ هزار واحد رشد را به ثبت رساند.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس امروز توانست ۱.۴ درصد رشد کرده و رکوردی جدید در یک ماهه اخیر ثبت کند. شاخص کل امروز به ارتفاع ۲ میلیون و ۶۰ هزار واحد صعود کرد.

شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس نیز به تبعیت از شاخص کل بورس روند رو به رشدی داشتند. شاخص کل هموزن امروز بیش از ۸۵۰۰ واحد رشد کرد و به سطح ۷۲۰ هزار واحد رسید و شاخص فرابورس نیز ۱۹۵ واحد رشد کرد و در سطح ۲۵ هزار واحد آرام گرفت.

امروز در حالی ۶۸ درصد نماد‌ها در محدوده مثبت با ارزش ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال معامله شد که تعداد صف‌های فروش تنها ۴۰ درصد بازار را تشکیل دادند.

ارزش معاملات خرد امروز بازار سهام به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان رسید که می‌توان این مهم را به فال نیک گرفت.

امروز حقوقی‌ها ۳۲۲ میلیارد تومان از سهام حقیقی‌ها را از آن خود کردند. سهم‌های افران، تکیمیا، وسالت، اونیکس، کاج، خریخت و ثابت اکسیژن نماد‌هایی بودند که بیشترین جابه‌جایی از حقیقی‌ها با حقوقی‌ها را ثبت کردند.

اقبال بیشتر سرمایه‌گذاران در روز معاملاتی جاری براساس بیشترین حجم و ارزش معاملات به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله اختصاص یافت. صندوق‌های سهامی آگاس، اطلس، اکسیژن، سرو، آساس، داریوش، کاریس و ارزش بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

طی روز جاری نماد‌های فولاد، وغدیر، فملی، وبملت، رمپنا، پارسان و وتجارت بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس و نماد‌های خاور، آریا، وسپهر، سامان، انتخاب، تجلی و مارون نیز بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

هر چند امروز وضعیت بازار مثبت جلوه کرد، اما نباید چندان بدان دلخوش بود چراکه در ۳۰ روز معاملاتی گذشته در حدود ۵ هزار میلیارد تومان از پول حقیقی از بازار خارج شده و تا زمانی که این آشتی بین بازار و حقیقی‌ها بار دیگر شکل نگیرد، رشد‌های به مانند امروز را تنها باید واکنش کوتاه مدت بازار به ریزش یا رکود طولانی مدت دانست.

با این حال به نظر می‌رسد بازار سرمایه هفته جدید را در شرایطی سبز آغاز به کار خواهد کرد و سرمایه‌گذاران تنها به انتظار نشانه‌ای هر چند کوچک برای ورود مجدد به بازار می‌نشینند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.