صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خلأ آموزش و مهارت در رشد تعاونی‌ها

  • کد خبر: ۱۹۷۴۲۵
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: اگرچه تعاونی‌ها در خراسان رضوی عملکرد خوبی دارند، اما خلأ آموزش و مهارت در این حوزه پابرجاست.

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره عملکرد تعاونی‌های استان تصریح کرد: برای فعالیت تعاونی‌ها نمی‌توان رتبه‌بندی قائل شد، به این دلیل که فعالیت تعاونی‌ها مدت زمان دارد مثل تعاونی‌های مسکن که در یک بازه زمانی فعالیت می‌کنند، بر همین اساس در کشور رتبه‌بندی در بحث تعاون نداریم. اما در بحث عملکرد تعاونی‌ها بحث برای گفتن زیاد است. ما امسال خوشبختانه دو تعاونی برتر ملی داشتیم و ۱۰تعاونی عملکرد خوبی داشت.

به گفته وی اگرچه بسیاری از تعاونی‌های ما عملکرد خوبی دارند، اما اشکالی که در بحث تعاون داریم، بحث آموزش است. اگر فعالیت اصلی کار تعاون بخواهد انجام شود نباید خلأ در آموزش و مهارت افراد فعال در این حوزه وجود داشته باشد.



رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت آموزش و مهارت‌آموزی یادآور شد: برهمین اساس اخیراً با آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای قراردادی بستیم که فراخور حال آن تعاونی آموزش‌های مرتبط با آن انجام شود. درهمین راستا درصدد هستیم تعاونی‌های راکد، تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کنیم.

وی افزود: بخش تعاونی بخش مردمی است و مردم باید ایفای نقش کنند. اگر همه دست به دست هم بدهیم مشکلات اقتصادی این چنینی نداریم، قطعاً این بخش مهم که سهم ۲درصدی اقتصاد در آن دیده می‌شود می‌تواند کار‌های ماندگارتری انجام دهد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.