صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با توجه به نزدیک شدن شب یلدا و ولادت حضرت زهرا (س) در کمتر از یک ماه آینده، یک کارشناس بازار طلا به تأثیر این مناسبت‌ها بر قیمت طلا اشاره کرد.

حمیدرضا علیمردانی درباره شرایط بازار طلا با نزدیک شدن به شب چله و ایام ولادت حضرت زهرا (س) در نیمه ابتدایی دی ماه، به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: متأسفانه بازار طلا به دلیل وضع قوانین نامناسب صنفی، صادراتی، بانک مرکزی، استاندارد، دارایی و ... مانند سال‌های گذشته نمی‌تواند در ایام مناسبتی پرشور باشد.

وی افزود: از طرف دیگر قدرت خرید مردم هم بسیار کاهش پیدا کرده و این موضوع نیز از رونق بازار طلا در ایام مناسبتی کاسته است.

این کارشناس بازار طلا خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و تورم در کشور به قدری ریشه دوانده که مناسبت‌های مذهبی و ملّی چندان بر بازار طلا تأثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: برای تغییر نرخ طلا و پیش بینی این بازار باید به اخبار و اتفاقات اقتصادی که در جهان رخ می‌دهد مانند جنگ غزه توجه داشت. این اتفاقات به مراتب اثر بیشتری نسبت به مناسبت‌های داخلی دارد.

علیمردانی در پایان تصریح کرد: اگر مردم به قصد سود کوتاه مدت برای این دو مناسبت قصد خرید طلا و سکه دارند، این اقدام توصیه نمی‌شود. 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.