پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

شوک شدید اونس جهانی طلا به قیمت سکه در ایران (۱۳ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۸۳۲۴
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
شوک شدید اونس جهانی طلا به قیمت سکه در ایران (۱۳ آذر ۱۴۰۲)
قیمت سکه امامی امروز با شوک روانی صعود قیمت اونس طلا ۱۵۰ هزار تومان گران شد. با این حال بازار دلار مانند روز‌های گذشته تقریباً خالی از خریدار بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ قیمت طلا جهانی امروز دوشنبه ۱۳ آذرماه ماه رشد شارپی را تجربه کرد. قیمت اونس طلا بامداد دوشنبه با نوسان ترمز برید و با افزایش ۵۵ دلاری سقف تاریخی خود را شکست و تا ۲۱۴۴ دلار بالا رفت. پس از این هیجان در بازار جهانی، آدرنالین خریداران پایین آمد و طلای جهانی به محدوده ۲۰۷۷ دلاری برگشت. همچنین ظهر امروز قیمت اونس طلا در حدود ۲۰۷۲ دلار معامله شد که در مقایسه با روز قبل تقریباً ثابت بود.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۲ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. این قیمت نسبت به روز گذشته نزدیک به ۴ هزار تومان رشد کرده بود.

از سوی دیگر، در بازار سکه هم امروز سکه بازان با شوک روانی قیمت اونس طلا جسارت پیدا کردند. طبق ادعای معامله‌گران قیمت سکه امامی امروز تقریباً ۱۵۰ هزار تومان گران‌تر از روز قبل معامله شد و به ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

امروز اگرچه نرخ طلا و سکه صعودی بود؛ اما بازار دلار مانند روز‌های گذشته تقریباً خالی از خریدار بود. اسکناس آمریکایی عصر دیروز در حدود ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان به کار خود پایان داد؛ اما در پشت خط در حول‌وحوش ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان نرخ‌گذاری شد. در معاملات نقدی امروز دوشنبه هم نرخ دلار در تهران نوسان محدودی را ثبت کرد و بر روی ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفت.

در هرات هم نرخ دلار با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر با کاهش ۷۰ تومانی با ۵۰ هزار و ۱۳۰ تومان نرخ‌گذاری شد.

از سوی دیگر بازار دبی چند روزی است به دلیل روز ملی امارات تعطیل است و درهم در یک منطقه خاص ثابت مانده است. در همین راستا رئیس‌کل بانک مرکزی هم گفته است که در تأمین درهم مشکلی نداریم. برخی از معامله‌گران معتقدند که مداخله بازارساز در بازار ارز موجب شده آرامش به بازار دلار برگردد. در همین رابطه طغیانی سخنگوی کمیسیون جهش تولید مجلس گفته بانک مرکزی طبق قانون امکان مداخله در بازار ارز و طلا را دارد.

برخی هم می‌گویند درصورتی‌که اخبار جدید به بازار برسد احتمال اینکه دلار تغییر مسیر دهد وجود دارد. به عقیده این دسته با نزدیک‌شدن کریسمس احتمالاً تقاضای تسویه شرکت‌ها زیاد خواهد شد و این تقاضا درگذشته با افزایش تقاضای بازار در برخی مواقع زمینه‌ساز نوسانات صعودی در تهران بوده است. با این‌حال برخی از معامله‌گران می‌گفتند که بازارساز به‌راحتی اجازه صعود به دلار را نخواهد داد.

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->