صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۰ درصد جان‌باختگان تصادفات در حوزه راهور این استان مربوط به عابران پیاده بوده که آمار تکان‌دهنده‌ای است.

به گزارش شهرآرانیوز سرهنگ علیرضا رحیمی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه امسال ۳۴۲ نفر در سوانح حوزه پلیس راهور استان خراسان رضوی جان باخته‌اند که ۱۷۱ نفر آن‌ها عابران پیاده بودند.

وی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی ۱۸ هزار و ۵۱۶ عابر پیاده در سوانح رانندگی مصدوم شدند که نیمی از این آمار مربوط به شهر مشهد است.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: عابران پیاده همیشه در صدر قربانیان تصادفات قرار دارند، این در حالیست که با رعایت حق تقدم و احترام به حقوق عابران پیاده و همچنین رعایت نکات ایمنی از سوی عابران و استفاده از مکان‌های گذر ویژه عابران پیاده برای عبور از خیابان می‌توان این آمار تلخ را تا حد زیادی کاهش داد.

وی افزود: روز گذشته نیز در مشهد ۴۰۶ تصادف خسارتی و ۵۷ تصادف جرحی با ۵۹ مصدوم رخ داده است.

سرهنگ رحیمی بیان کرد: همچنین ۶۱ دستگاه خودرو حادثه ساز توقیف و مرتکبان ۲ هزار و ۵۷۱ فقره تخلف حادثه ساز نیز جریمه شدند.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.